Megdőlt az elektromos járművek sebességi rekordja
A két módosított Tesla-akkumulátorral felszerelt, rakétaszerű külsővel felruházott Little Giant-tel 568 km/h-ás végsebességre gyorsultak fel.
Az AutoEvolution magazin riportjából kiderült, az Eric Ritter vezette Team Vesco csapata döntötte meg először a világcsúcsot 518 km/h-val a Little Giant névre keresztelt áramvonalas járművel szeptember végén, ám a rekord csupán 24 óráig élt, ugyanis másnap sikerült túlszárnyalniuk magukat 568 km/h-val.
A Little Giant szívébe két átalakított Tesla-modult helyeztek, amelyeket 1 152 prizmatikus lítiumion akkumulátorral működtettek. A gyorsulási rekordról természetesen videó is készült, amelyen látszik, miként száguldozik a rakétára hajazó dizájnnal ellátott autó a sivatagban.
A szárazföldi járművek abszolút sebességrekordját egyébként a Thrust SSC tartja, 1997 októberében a kerozinnal hajtott félig repülőgép, félig autó ugyanis 1 277 km/h-ra gyorsult fel, és túllépte a hangsebesség küszöbét.
Ezt a csúcsot azóta sem sikerült megdönteni, hiába próbálkoztak többen is, pénzt nem kímélve azzal, hogy beírják magukat a Guinness Rekordok Könyvébe. Legutoljára a Thrust SSC második bevetésén az egységet irányító Andy Greent kérték fel arra, hogy vezesse a Bloodhound nevű monstrumot, amivel 804 km/h-ra tudtak felgyorsulni, ám a rekorddöntéstől messze elmaradtak.
A Vesco gárdája egyébként tovább folytatja a fejlesztéseket, kitűzött céljuk ugyanis, hogy átlépjék a 643 km/h-ás álomhatárt, bebizonyítva ezzel, hogy az elektromos járművek végsebességben is képesek konkurálni a benzines és dízeles társaikkal.