Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
369,53 Ft
Euró
393,77 Ft
Font
457,11 Ft
Bitcoin
63,656 $

Az Apple meggazdagodott Kínában, most más ázsiai piacok felé veszi az irányt

Az Apple a héten egy új online áruházat indított Vietnámban, ez pedig egyértelműen jelzi, hogy a feltörekvő piacok egyre fontosabbak a vállalat számára.

Fotó: MTI/EPA/Divjakant Szolanki
Ázsia

Borbély Fanni

Szerkesztő

Ahogy arról korábban is beszámoltunk, az Apple nemrég két üzletet is nyitott Indiában, majd csütörtökön bejelentették, hogy elindítják az első online áruházukat Vietnámban. Mindez azt jelenti, hogy a gyorsan növekvő délkelet-ázsiai piacon a fogyasztók most először vásárolhatnak közvetlenül Apple-termékeket.

Az olyan piacok, mint Vietnám, India és Indonézia, szemmel láthatóan egyre fontosabbá válnak a vállalat számára, hiszen a fejlett piacokon, például Kínában lassul a gazdasági növekedés, mely arra készteti a vállalatot, hogy inkább olyan helyekre összpontosítson, ahol eddig kevésbé volt aktív. Soron kívül Kizuhant az ötödik emeletről egy kisgyermek Csepelen

Az Apple a feltörekvő ázsiai piacok felé nyit

Kína évtizedeken át játszott központi szerepet az Apple rendkívüli felemelkedésében, s végül az egész világ legértékesebb vállalatává vált, miközben Kína mind a termelés, mind a fogyasztás gerincét képezte. Noha Kína továbbra is kulcsfontosságú az Apple működése szempontjából, a techóriás más piacok felé is kacsintgat.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója nemrég rámutatott a vállalat előtt álló kihívásokra a feltörekvő gazdaságokban, s „fényes pontnak” nevezte azokat a vállalat legutóbbi pénzügyi eredménybeszámolóján. Egy májusi beszélgetésen Cook úgy fogalmazott, „különösen elégedett” az év első hónapjában ezen piacokon elért teljesítménnyel.

A beszámolóból kiderült, hogy az Apple „minden idők rekordjait érte el Mexikóban, Indonéziában, a Fülöp-szigeteken, Szaúd-Arábiában, Törökországban és az Egyesült Arab Emírségekben, valamint számos márciusi negyedéves rekordot ért el, többek között Brazíliában, Malajziában és Indiában”.

Csakhogy eközben a techóriás már a második egymást követő negyedéves bevételcsökkenésről számolt be, Daniel Ives, a Wedbush Securities ügyvezető igazgatója pedig a CNN jelentése szerint rámutatott:

„Egyértelmű, hogy a növekedés globálisan lelassult, és így nagyobb nyomás nehezedik (az Apple-re), hogy agresszívan vegye célba a feltörekvő piacokat.”

Folytatódik az árcsökkentés a Lidl-nél, újabb 60 termék árát vitték lejjebb tartósan

Az áruházlánc már több mint 600 termék árát csökkentette az árcsökkentési programja keretében, amihez április elejétől újabb 60 árucikk csatlakozott.