Az Apple meggazdagodott Kínában, most más ázsiai piacok felé veszi az irányt
Az Apple a héten egy új online áruházat indított Vietnámban, ez pedig egyértelműen jelzi, hogy a feltörekvő piacok egyre fontosabbak a vállalat számára.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, az Apple nemrég két üzletet is nyitott Indiában, majd csütörtökön bejelentették, hogy elindítják az első online áruházukat Vietnámban. Mindez azt jelenti, hogy a gyorsan növekvő délkelet-ázsiai piacon a fogyasztók most először vásárolhatnak közvetlenül Apple-termékeket.
Az olyan piacok, mint Vietnám, India és Indonézia, szemmel láthatóan egyre fontosabbá válnak a vállalat számára, hiszen a fejlett piacokon, például Kínában lassul a gazdasági növekedés, mely arra készteti a vállalatot, hogy inkább olyan helyekre összpontosítson, ahol eddig kevésbé volt aktív.
Az Apple a feltörekvő ázsiai piacok felé nyit
Kína évtizedeken át játszott központi szerepet az Apple rendkívüli felemelkedésében, s végül az egész világ legértékesebb vállalatává vált, miközben Kína mind a termelés, mind a fogyasztás gerincét képezte. Noha Kína továbbra is kulcsfontosságú az Apple működése szempontjából, a techóriás más piacok felé is kacsintgat.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója nemrég rámutatott a vállalat előtt álló kihívásokra a feltörekvő gazdaságokban, s „fényes pontnak” nevezte azokat a vállalat legutóbbi pénzügyi eredménybeszámolóján. Egy májusi beszélgetésen Cook úgy fogalmazott, „különösen elégedett” az év első hónapjában ezen piacokon elért teljesítménnyel.
A beszámolóból kiderült, hogy az Apple „minden idők rekordjait érte el Mexikóban, Indonéziában, a Fülöp-szigeteken, Szaúd-Arábiában, Törökországban és az Egyesült Arab Emírségekben, valamint számos márciusi negyedéves rekordot ért el, többek között Brazíliában, Malajziában és Indiában”.
Csakhogy eközben a techóriás már a második egymást követő negyedéves bevételcsökkenésről számolt be, Daniel Ives, a Wedbush Securities ügyvezető igazgatója pedig a CNN jelentése szerint rámutatott: