Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
359,27 Ft
Euró
389,31 Ft
Font
455,22 Ft
Bitcoin
51,352 $

Ezeket mindenképp érdemes elkerülni, ha szeretnénk könnyen visszaaludni

Egy alvásszakértő néhány jó tanáccsal szolgált a nyugodtabb alvás érdekében.

Fotó: Unsplash
Egészség/Életmód

Koós Alexandra

Szerkesztő
TÉMÁK

Sokan, amikor felébrednek éjszaka, kimennek a konyhába és isznak pár korty vizet, mások pedig inkább magukhoz vesznek némi ételt és enni kezdenek. Ezek helyett azonban érdemes inkább ágyban maradni, még akkor is, ha jó pár forgolódás után tudunk csak visszaaludni – írja a Tények a Mirror cikkére hivatkozva.

Sőt, több dolog is van, amiket kifejezetten érdemes elkerülni, ha félálomban vagyunk és szeretnénk visszaaludni. Az egyik ilyen, amikor a telefonért nyúlunk, hogy megnézzük, mennyi az idő. Egy alvásszakértő kiemelte, ezt a cselekvést mindenképp mellőzzük, mivel az eszköz fénye kiűzi az álmot a szemünkből, az órára való rápillantás pedig stresszt okozhat a szervezetünkben. Soron kívül Fontos változás a nyugdíjaknál – egy új lehetőség is megnyílt

Kifejtette, az idő ellenőrzése növelheti a kortizolszintet és megnehezítheti az alvást. Ha pedig még alkalmazásokat is megnyitunk, hogy szétnézzünk az interneten és lefoglaljuk kicsit magunkat, túlságosan izgatottá válhatunk a minket ért információktól. Vagyis csak azért érjük el vele, hogy ébren tartjuk magunkat.

Ráadásul az elektronikus eszközök, például az okostelefonok és a televíziók képernyőjéről érkező úgynevezett kék fény megzavarhatja természetes alvási ciklusunkat, így az a legjobb, ha ezeket már jóval a lefekvés előtt nem is használjuk. De a nem megfelelő étkezés, a túlzott koffein- vagy alkoholfogyasztás és a testmozgás hiánya is problémákat okozhat ezen a téren.

Dr. Nagy Attila szerint az álmatlanság ellen azzal tudunk a legtöbbet tenni, ha napközben minél jobban lefárasszuk magunkat fizikailag és mentálisan is, kerüljük a digitális eszközök használatát, esténként nem fogyasztunk alkoholt és koffeint, illetve időt szánunk a stressz és szorongás csökkentésére. De a megfelelő alvási rutint, alvási környezet kialakítása is ugyanilyen fontos.