Új akkumulátor-technológiával megvalósulhat a repülő taxik ötlete
Az úgynevezett elektromos meghajtású függőleges fel- és leszállásra képes légi járművek, vagyis eVTOL-ok eddig csupán a tervezőasztalon hevertek, ám a közeljövőben elképzelhető, egyre inkább elfogadottabbá válhat használatuk.
Az eVTOL megalkotásában nem maga a dizájn létrehozása és az alkatrészek összeszerelése, illetve a jármű megépítése a fontos, sokkal inkább a benne rejlő elektromos technológia okoz bonyodalmat a gyártóknak.
Mivel a repüléshez jelentős mennyiségű energia szükséges, ezért nem véletlen, hogy nem tudtak még annyira hatékony akkumulátort kifejleszteni, amivel effektív módon a levegőbe lehet emelni egy több tonnás gépet – az eddigi módszerek vagy túl költségesek, vagy túlságosan nehezek voltak e feladat elvégzéséhez.
A Pennsylvaniai Állami Egyetem mérnökei azonban most egy vadonatúj eljárást tettek le az asztalra, amelynek segítségével mindössze percek alatt újratölthetőek az eVTOL-ok aksijai, nem beszélve arról, hogy több ezer ciklust kibírnak azelőtt, hogy elkezdenének veszíteni kapacitásukból – írta a The Independent hírportál.
Nem kérdés, hogy a sűrű szerkezetű lítiumion-akkumulátorok jelentik a jövőt, az eVTOL járművek nagyjából tíz perc alatt feltöltik magukat úgy, hogy probléma nélkül kibírnak egy körülbelül 80 kilométeres utat, ami egy taxiszolgáltatásnál tökéletes táv lehet.
Chao-Yang Wang, a Pennsylvaniai Állami Egyetem elektrokémiai központjának igazgatója, egyben a technológiát bemutató tanulmány főszerzője elmondta, bár még hosszú ellenőrzési és kísérleti fázisok vannak hátra, végre elérték azt a pontot, amikor már kereskedelmi szempontból is realizálhatóvá váltak a légi taxik.
Jelenleg kizárólag laboratóriumi körülmények között működtek az új aksik, ezért következő lépésben azt fogják megnézni, miként teljesítenek az egységek a való életben olyan eVTOL-okon, amiket akár széles körben forgalomba állíthatnak.