Az ActiBlizz felvásárlásával véget érhet a CoD évenkénti megjelenése?
Igen komoly kérdéseket vet fel a Microsoft bejelentése, miszerint felvásárolja az Activision Blizzardot, főként olyan címek tekintetében, mint például a Call of Duty.
Volt, aki majdnem kiugrott a bőréből, de olyanok is akadtak, akiket hidegzuhanyként ért a Microsoft bejelentése, miszerint felvásárolja az Activision Blizzardot, főként azért, mert ezzel olyan címek jövője válhat kérdésessé, mint a Call of Duty, vagy éppen a World of Warcraft.
Előbbi azonban egy kicsit égetőbb kérdés, hiszen több tízmillió játékos várja évről évre a legújabb CoDot, és egyelőre nem tudni, hogy milyen hatással lesz a franchise-ra, ha a Microsoft eltér a megszokottól. A Bloomberg legfrissebb jelentése szerint ugyanis „az Activision magas rangú munkatársai már tárgyaltak arról, hogy el kell távolodni az éves megjelenési ütemtervtől” – számolt be a Tech Game.
Habár egyelőre nem kell aggódnunk, mivel a legújabb rész bemutatóját az év végére tervezik, egy kicsit máshonnan megközelítve a dolgot, akár még jól is járhatunk azzal, hogy nem jelenik meg minden évben egy új rész. Kereskedelmi szempontból egyértelműen érvágás lenne, ha ritkábban jelennének meg az új részek, azonban ha ezt meglépi a Microsoft, és képes lesz jól kezelni a helyzetet, valamint meghallja a játékosok szavát, akár még jó is kisülhet a dologból.
A játékosok ugyanis soha nem rejtik véka alá véleményüket, a Call of Duty: Warzone-ban például olyan hihetetlenül sok csaló jelent meg, hogy az utóbbi időkben másról sem szóltak a fórumok, mint az ActiBlizz ócsárolásáról, amiért nem voltak képesek kezelni a helyzetet, és nem szabadították meg a játékosokat a csalóktól.
A helyzet azonban annyira tarthatatlanná vált, hogy az ActiBlizz kénytelen volt kiadni egy bocsánatkérő nyilatkozatot a Warzone, a Call of Duty: Vanguard és a Call of Duty: Modern Warfare igen masszív problémái miatt. Valószínűleg mindenki számára nyilvánvaló, hogy tarthatatlan az éves megjelenési ütemterv, ezzel pedig igen komoly nyomás nehezedik a fejlesztőkre minden egyes évben, ráadásul a játékok esetenként hiányosan jelennek meg, ezek után pedig gőzerővel azon kell dolgozniuk, hogy kijavítsák a hibákat.
Ha a Microsoft komolyan gondolja, hogy kicsit megnyirbálja az új részek kiadásának ütemtervét, a fejlesztők is fellélegezhetnek majd kicsit – erre pedig talán a legjobb példa a Halo Infinite, melyet a vállalat egy egész évvel késleltetett, hogy valódi játékélményt biztosítson a játékosoknak.