A Tesla a benzin adójának emeléséért lobbizott az Egyesült Királyságban

Fotó: Flickr/jtjdt
not image

Borbély Fanni

2021. március 18. - 02:09

Sajtóértesülések szerint a Tesla azért lobbizott az Egyesült Királyság kormányánál, hogy emeljék meg a benzin- és dízelüzemű autók adóit annak érdekében, hogy nagyobb támogatást biztosíthassanak az elektromos járművek számára.

Az amerikai elektromos autóipar úttörője az üzemanyag-adó emelését és a benzin- és dízelüzemű gépjárművek vásárlásának felszámolását szorgalmazta az olyan támogatások és adókedvezmények finanszírozására, mint elektromos autók áfamentessége – derül ki a The Guardian által közzétett, a brit kormánynak benyújtott beadványokból.

A javaslatok elméletileg több ezer fonttal növelnék az új benzin- vagy dízelautók költségeit, miközben olcsóbbá tennék az elektromos autók fenntartását. A Tesla tavaly júliusban benyújtott beadványában úgy fogalmazott, teljes mértékben észszerű és logikus támogatni a nulla károsanyag-kibocsátású járműveket olyan mechanizmusok révén, amelyek arra késztetik a fosszilis tüzelőanyaggal működő autókat, hogy kifizessék az általuk okozott károkat.

A fosszilis tüzelőanyagok magasabb adóztatását számos környezetvédelmi szervezet tekinti kulcsfontosságúnak a klímaválság kezelésében, azonban vannak olyan kormányok, melyek vonakodnak a járműtulajdonosok ilyen jellegű, rövid távú költségeinek megemelésétől.

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója úttörő szerepet játszott az elektromos járművek gyártásában, a közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás leküzdése érdekében, bár a vállalat bitcoinba történő befektetését egyes környezetvédelmi szervezetek élesen kritizálták a kriptovalutát bányászó gépek magas energiafelhasználása miatt.

A Tesla fosszilis üzemanyag-tilalmakról alkotott véleménye ellentmond az autóipar számos versenytársának, melyek intenzíven lobbiztak azon kormányzati javaslatok ellen, amelyek 2030-ban betiltanák az összes benzin- és dízelüzemű autót, beleértve a hibrideket is.

A Tesla volt az egyetlen autógyártó, mely az összes benzin- és dízelmotoros autó teljes tiltása mellett érvelt, ideértve az akkumulátorokat belső égésű motorral kombinált hibridek 2032-ig történő betiltását is. Mindez összhangban lenne az Egyesült Királyság Klímaváltozási Bizottságának álláspontjával, amely szerint a hibrideket 2032-ben be kell tiltani.