Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

A pedagógusok sem értik, miért nem élveznek elsőbbséget az oltásban

A pedagógusok sem értik, miért nem élveznek elsőbbséget az oltásban

A pedagógusok sem értik, miért nem élveznek elsőbbséget az oltásban
Kecskemét, 2021. március 14. Csősz Judit adjunktus a Pfizer-BioNTech koronavírus elleni védőoltás második adagját készíti elő oltáshoz, a kecskeméti Bács-Kiskun Megyei Oktatókórház oltópontján 2021. március 14-én. MTI/Bús Csaba

A Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) elnöke elmondta, amint kiderült az oltási sorrend, felkereste Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkárt, akit arra kért, hogy az egészségügyi és szociális szféra után a tanárok következzenek a vakcinációban.

Horváth Péter a Népszavának adott interjúban hangsúlyozta, az NPK következetesen azt képviselte a pandémia kitörése óta, hogy az adatok kielemzése, valamint az előrejelzések alapján kell dönteni a korlátozások és a távoktatás igénybevételét, ha egy oktatási intézményben megbetegedések vannak.

A cikk a videó után folytatódik

Az NPK elnöke úgy gondolja, idén már jobban felkészültek az iskolák a digitális távoktatásra, ugyanis a tavaly tavaszi időszak óta egységesebb lett a szükséges online platformok használata, a pedagógusok is felkészültebbek, és a diákok is alkalmazkodtak a helyzethez.

Horváth Péter közölte, ebben a helyzetben sem lehet mindazt elvégezni, mint azt a hagyományos körülmények között át tudnának adni a diákoknak.

Az NPK vezetője elmondta, az érettségi ügyében még nincs egységes álláspont a tanárok és diákok között sem, ám abban bízik, a tavaszi szünet végéig eldőlhet, megtarthatják-e idén az írásbeli és szóbeli érettségi vizsgákat.

A szakszervezethez hasonlóan az NPK sem ért egyet azzal, hogy a tanárokat nem vették előrébb az oltási sorrendben. Az elnök szerint a biztonságos működéshez feltétlenül szükséges lenne a pedagógusok átoltottsága, máskülönben még sokáig maradhat a digitális tanrend.

Mindezeken felül azért is fontos lenne a tanárok minél gyorsabb beoltása, mert ekkor a szülők is tudnának a saját munkájukra koncentrálni, és csak ekkor lehetne elérni, hogy minden gyermek megkapja a kora szerint megfelelő fejlesztést, és részesülhessen a közösségi élményekből is.