Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Rossz híreket kaptak az előfizetők – növeli a Disney a streaming szolgáltatásainak árait

Rossz híreket kaptak az előfizetők – növeli a Disney a streaming szolgáltatásainak árait

Rossz híreket kaptak az előfizetők – növeli a Disney a streaming szolgáltatásainak árait
Shutterstock

A Disney újfent reflektorfénybe került, ezúttal azonban nem tartalmi, hanem pénzügyi döntése miatt.

A vállalat bejelentette, hogy október 21-től jelentős áremelést vezet be a streaming-szolgáltatásainál: a Disney+, a Hulu és az ESPN Select (korábban ESPN+) előfizetési díjai, valamint a legtöbb csomag ára is emelkedik.

A cikk a videó után folytatódik

„A kedden kiküldött értesítések megerősítették, hogy a reklámokkal támogatott Disney+ és Hulu önálló csomagok havi díja 2 dollárral 11,99 dollárra nő, míg a prémium Disney+ előfizetés 3 dollárral emelkedik 18,99 dollárra havonta, éves szinten pedig 189,99 dollárra.” A Hulu prémium csomagja és az ESPN Unlimited ára változatlan marad, ugyanakkor az ESPN Select havi díja 1 dollárral 12,99 dollárra nő, éves előfizetés esetén pedig 129,99 dollár lesz – számolt be a részletekről a Collider.

Az áremelés időzítése különösen érzékeny, hiszen a Disney nemrégiben kénytelen volt visszavonni azt a döntését, hogy leveszi a képernyőről Jimmy Kimmel műsorát, ami széles körű felháborodást váltott ki az Egyesült Államokban. A mostani lépés így újabb okot adhat a fogyasztói elégedetlenségre, különösen azok körében, akik már eddig is kritizálták a vállalat stratégiáját.

A magyar előfizetők számára a pontos árak még nem ismertek, de ha az amerikai díjszabásokat forintra váltjuk (1 USD ≈ 370 HUF árfolyamon), akkor a reklámos Disney+ és Hulu csomag ára kb. 4 440 forint/hó, a prémium Disney+ kb. 7 030 forint/hó, éves szinten pedig kb. 70 300 forint lenne. Az ESPN Select havi díja így kb. 4 800 forint, éves előfizetés esetén pedig kb. 48 100 forint körül alakulna.

A Disney döntése jól mutatja, a streamingpiac egyre kiélezettebb versenyben működik, és a vállalat a költségek csökkentése mellett kénytelen az előfizetési díjak emelésével is biztosítani a nyereségességet. A kérdés az, hogy a fogyasztók hajlandóak lesznek-e elfogadni az új árakat, vagy a Kimmel-ügy után újabb lemondási hullám indul el.