Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Szalmonella-botrány Spanyolországban – közel kétszáz vendég betegedett meg egy murciai szállodában

Szalmonella-botrány Spanyolországban – közel kétszáz vendég betegedett meg egy murciai szállodában

Szalmonella-botrány Spanyolországban – közel kétszáz vendég betegedett meg egy murciai szállodában
Shutterstock

Súlyos egészségügyi botrány rázta meg Spanyolországot, miután egy murciai szállodában, a La Mangában található Izan Cavanna Hotelben tömeges megbetegedést jelentettek.

A vendégek közül sokan heves hasi görcsökre, hasmenésre és hányásra panaszkodtak, a helyi hatóságok pedig megerősítették: szalmonellafertőzés tört ki, amit már korábban is sejteni lehetett.

A cikk a videó után folytatódik

Az egészségügyi minisztérium epidemiológiai szolgálata közölte, az érintettek száma néhány nap alatt 100-ról 190-re emelkedett, és bár a legtöbb páciens már gyógyulófélben van, 19 embert még mindig kórházban ápolnak. A hatóságok közlése szerint további betegek elbocsátása hamarosan várható, azonban a fertőzés forrását továbbra is vizsgálják.

A szennyeződés eredete és a felelősség kérdése

A Mirror szerint a nyomozás során bebizonyosodott, hogy szalmonella baktériumot mutattak ki az augusztus 23-án felszolgált ételekben, valamint a konyhai személyzet több tagjának mintájában is. A közegészségügyi szakemberek szerint mindez arra utal, hogy a fertőzés kereszt-szennyeződésből eredhetett.

„A közegészségügyi szakemberek hiányosságokat tapasztaltak, amik alapján fegyelmi eljárás megindítását javasolják a szálloda ellen.” A hotel azonban közleményben reagált, amelyben leszögezte: „Eddig ez a létesítmény nem kapott semmiféle értesítést fegyelmi eljárás megindításáról, és a járvány eredete vagy oka sem került hivatalosan megerősítésre.” – idézte a La Verdad spanyol lap.

A szálloda konyháját már vasárnap bezárták, miután az éttermi szolgáltatás folytatása közben több tucat ember lett rosszul. A minisztérium szerint a döntést azonnal meghozták, „mihelyt felmerült a gyanú, hogy az étel lehet a fertőzés forrása, amit még aznap délután az első vizsgálatok meg is erősítettek.”

Az Izan Cavanna Hotel vezetősége a Facebook-oldalán részletes közleményt adott ki, amelyben így fogalmazott: „A Hotel Izan Cavanna vezetősége tájékoztatni kívánja minden vendégét, hogy aktívan kezeljük az egészségügyi incidenst, ami egy korlátozott számú vendéget érintett, akik gasztroenteritisz tüneteit mutatták. Vendégeink és munkatársaink egészsége, biztonsága és jóléte számunkra a legfontosabb prioritás.”

A hotel hozzátette, azonnali intézkedéseket vezettek be: szoros együttműködés az egészségügyi hatóságokkal, a higiéniai és fertőtlenítési protokollok megerősítése, valamint külső catering cég bevonása, mely a továbbiakban a szigorú élelmiszerbiztonsági előírások betartása mellett biztosítja az étkezéseket a vendégek számára. A közlemény végén a szálloda kiemelte: „Mélyen sajnáljuk a helyzetet és az aggodalmat, amelyet ez az incidens vendégeinknek okozott. A bizalom, amit vendégeink belénk helyeznek, elkötelezettségünk alapja, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy megoldjuk a helyzetet, és mindenki számára biztonságos, egészséges környezetet biztosítsunk.”