Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Elképesztő, amit a magyarok letettek az asztalra az új F1-es Magyar Nagydíjjal

Elképesztő, amit a magyarok letettek az asztalra az új F1-es Magyar Nagydíjjal

Elképesztő, amit a magyarok letettek az asztalra az új F1-es Magyar Nagydíjjal
Facebook/Szijjártó Péter

Az idei év egyik legnagyobb presztízsű sporteseményének számító Forma–1 Magyar Nagydíj nem csupán a verseny izgalmai miatt került reflektorfénybe, hanem a versenypálya drámai mértékű és példátlanul gyors fejlesztése okán is.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerint „a világon a leglátványosabb sportinfrastruktúra-fejlesztés az idei esztendőben a Hungaroring”, és ezzel nem csupán hazai, hanem nemzetközi szinten is magasra tették a lécet. A miniszter a 40. Forma–1 Magyar Nagydíj hétvégéjén, a helyszínen folytatott tárgyalásokat Stefano Domenicalival, a Formula–1 Group vezérigazgatójával.

A cikk a videó után folytatódik

A megbeszéléseket követően Szijjártó úgy nyilatkozott: „Az, ami a versenypályán történt az elmúlt 12-13 hónapban, lenyűgözi a teljes Forma–1-es világot, a menedzsmentet, a jogtulajdonosokat és a csapatokat is.” A pálya és a körülötte megvalósult beruházások szintet léptek – nem csupán technológiailag, hanem szervezettségben és nemzetközi megítélésben is.

A beruházások során nemcsak a pálya infrastruktúráját modernizálták, hanem a környezetet is a legmagasabb nemzetközi sztenderdekhez igazították. A verseny promótereinek jelenléte a helyszínen pedig újabb bizonyítéka annak, hogy más országok is példaként tekintenek Magyarországra. Szijjártó úgy fogalmazott: „Abszolút a megelégedettség hangján beszélnek, nem véletlen, hogy több más verseny promóterei is itt vannak a mai napon, és szívják a fogukat, mert látják, hogy mit kellene megtenniük majd nekik a világ különböző helyszínein.”

A jövő biztosítása

A külgazdasági és külügyminiszter kijelentette: a Forma–1 vezetése is hosszú távon számol a magyar futammal, akár 2032 után is. „A jövőbeli Forma–1-es fejlesztések példájaként hivatkoznak a sorozat vezetői mindarra, ami itt történt a Hungaroringen. Joggal lehetünk mindenre büszkék, mert úgy lett minden high-tech, hogy közben magyar is maradt, és méltó ahhoz a 40 éves tradícióhoz, amely a Hungaroring, illetve a magyar futam nevéhez kötődik,” mondta Szijjártó.

Az elmúlt hónapok során a Hungaroring látványos átalakuláson ment keresztül: új főépület, modernizált paddock, felújított lelátók és világszínvonalú kiszolgáló egységek szolgálják ki mostantól a versenyzőket, a csapatokat és természetesen a közönséget is.

Beruházás tíz hónap alatt

A fejlesztések gyorsaságával kapcsolatban Szijjártó hangsúlyozta: „Egyrészt bebizonyítottuk azt, hogy egy év leforgása alatt lehet valami teljesen újat építeni, lehet egy óriási beruházást végrehajtani.” Hozzátette: „Ez azért is nagyon fontos, mert innentől kezdve a hitetlenkedés, vagy a ráérünk még stratégia, vagy az, hogy nem lehet így megcsinálni, ezek az érvek már nem érvényesek.”

Nemcsak technikai bravúrról van szó, hanem komoly gazdasági teljesítményről is. „A futamnak egy hétvége alatt nagyjából 25-30 milliárd forintnyi hatása van a GDP-re” – emelte ki a miniszter, majd hozzátette: „Az idelátogatók, az itt vásárolt szolgáltatások, az ország-PR mind hozzátesznek a gazdasági teljesítményhez. Én bele sem tudok gondolni, hogy mennyi pénzt kéne arra költenünk, hogy annyi felületet vegyünk magunknak a világ különböző médiumaiban, amit most megkapunk ezzel a versennyel.”

Szijjártó Péter szerint ez a hatás sokkal több puszta pénznél – ez az országimázs építésének egyik legnagyobb lehetősége, amelyet más módon aligha lehetne megvalósítani. A Hungaroring nem csupán a múlt és a jelen, hanem a jövő szimbóluma is. Az ország vezetése egyértelműen elkötelezett a motorsport mellett, és minden jel szerint a nemzetközi Forma–1-es közösség is hosszú távú partnerként tekint Magyarországra.

A fejlesztések tempója, minősége és gazdasági haszna alapján a mogyoródi pálya 2025-re valóban új korszakba lépett – és ezzel nemcsak a magyar sportinfrastruktúra, hanem az egész régió számára mintát adhat a jövőre nézve.

Liner/MTI