Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Ekkora stressz és megaláztatás is érheti a vendéglátásban dolgozókat a koronavírus idején

Fontos hangsúlyozni, hogy ez nem a teljes szektorra értendő, mert rengeteg olyan vendéglátóipari egység van, ahol a tulajdonosi kör valóban mindent megtesz a dolgozókért, de a rossz vendégek kikerülhetetlenek.

Egészség/Életmód
Author image

A T-800-as

Szerkesztő

Fontos hangsúlyozni, hogy ez nem a teljes szektorra értendő, mert rengeteg olyan vendéglátóipari egység van, ahol a tulajdonosi kör valóban mindent megtesz a dolgozókért, de a rossz vendégek kikerülhetetlenek.

A koronavírus idején a nyári időszak sokak számára hozott új normákat a szolgáltatói és vendéglátói szegmensben. Ezek közé tartozik a kötelező maszkviselés, a kötelező távolságtartás és a folyamatos, szigorúbb higiéniai szabályok betartása. Soron kívül Nagyon jól járnak a SZÉP-kártyások: jön az új zseb és a megemelt keretösszeg

Sok helyen a szabadtéri helyeken és partikon legalább 6 méteres távolságot kell tartani, amit nem mindenki vesz figyelembe, ami csak a vírus terjedését segítheti. Vannak olyan dolgok azonban, amik nem változtak, vagy csak tovább súlyosbodtak a világjárvány miatt.

Az egyik ilyen pont a vásárlók rossz, nem megfelelő viselkedése. Amikor a WHO márciusban világjárványnak nyilvánította a koronavírust, a vállalkozások elkezdtek bezárni. Leginkább a szolgáltatási és vendéglátási szektorban érezték meg ennek a hatását.

Ebben a sorrendben jelentkeznek a koronavírus tünetei

Noha a városok idővel elkezdték feloldani a korlátozásokat, bizonyos kihívások továbbra is fennálltak. Sok készpénzhiányos étterem, bár, kereskedelmi üzlet és kávézó nyitotta meg újra a kapuit annak a reményében, hogy elkerülhetik a végleges bezárást.

A Teen Vogue öt fiatal dolgozóval beszélgetett ebből a szegmensből, akik igencsak érdekes tapasztalatokat osztottak meg. A fiatalok őszintén beszéltek arról, hogy a világjárvány miket váltott ki a vendégekből, és milyen módon vált még stresszesebbé a munka.

Az egyértelműen kiderült, hogy az embereket alapjaiban nehéz volt rávenni a biztonsági protokollok betartására a gyorséttermekben. Nyilvánvalóan ez nem minden vendéglátói egységre vonatkozik, ezek általános vélemények, amik azonban minden országban és városban előfordulhatnak, hiszen az emberek javarészt hasonló módon szoktak reagálni

A 17 éves Sophie arról beszélt, hogy az a gyorsétterem, ahol dolgozik, a pénztárgépek előtt műanyag „falakat” húztak fel, de a vendégek behajolnak mögéjük, miközben leveszik a maszkjukat, valamint semmibe veszik a jelzéseket, és azokat letépik a helyükről. A helyzetet tovább rontja, amikor a vezetőik nem lépnek fel támogatólag.

Sophie hangsúlyozta, a rendőrség feladata az, hogy érvényesítse a társadalmi távolságtartást, nem az övé, de mégis meg kell ezt tennie, ami miatt kényelmetlenül érzi magát. A fiatal dolgozó szándékosan álnevet használt, hogy véletlenül se derüljön ki az igazi személyazonossága, amikor e-mailben leírta a tapasztalatait a neves lapnak.

Arra is volt példa, hogy az emberek hevesebben vitatkoztak a vezetőkkel a maszk viseléséről, mivel a dolgozók számára a legfontosabb az, hogy biztonságban legyenek. Alexis, egy 23 éves vendéglátós New Yorkból szintén aggasztó tapasztalatokat osztott meg. A legtöbb ügyfél 10-15% körüli borravalót ad, noha a fizikai távolságtartás kötelező lenne.

A dolgozó elmondása szerint valahol érthető, hogy a vendéglátóipari csoportok megpróbálják alacsonyan tartani a rezsiköltségeiket, ami azonban ahhoz vezetett, hogy minden egyes műszakban létszámhiányt tapasztalt. Ez fizikálisan pedig nagyon megerőltető, miközben sok vendéggel találkoznak.

Alexisnek volt olyan napja, amikor ő volt az egyetlen kiszolgáló, és mind a 23 asztal megtelt. A munkatársak lépésszámlálókat használtak, amik 30-50 ezer lépést mutattak ki egy műszakban. Ez pedig távol van a normálistól.

A 29 éves Bailey egy előkelő étteremben dolgozik, ahol olyan esete is volt, hogy egy nagy parti után az egyik férfi közölte, véletlenül az egyik szalvétába csomagolta a kivehető fogszabályzóját. Ezt követően követelte tőle, hogy ássa át az összes kukát, és találja meg. A szemét persze tele volt az emberek ételeivel, szalvétákkal, szívószálakkal, régi maszkokkal, piszkos kesztyűkkel, ami potenciálisan rengeteg vírust tartalmazhat.

30 percen át ásta a szemeteket, de nem találta meg. Ezt követően ígéretet tett a férfinak, hogy még több száz szemetet fog átásni a tárgyért, miután mindenki elment. Annál a bizonyos asztalnál 500 dollárt költöttek, de egy cent borravalót sem adtak.

Ne hagyd ki:

https://liner.hu/ismet-300-folott-az-ujonnan-regisztralt-hazai-fertozottek-szama-egy-ember-eletet-vesztette-1234514/

Vannak olyan vendégek is, akik kijátsszák a maszkviselés szabályait, ami szintén potenciális fertőzéssel jár, így ha a dolgozók tömegesen fertőződnek meg, az a hely bezárásával járhat. Nem kell hangsúlyoznunk, hogy ennek milyen következményei lehetnek…

Emellett az emberek türelmetlenné váltak, az online rendelések kapcsán is. Egyszerűen nem veszik figyelembe, hogy a vírus miatt minden lassabbá és körülményesebbé vált. Sokkal több emiatt a vita, a vásárlói panasz, és az a kommunikáció, amit nem engedhetnének meg maguknak.