Az infláció és az áremelkedés gyökeres változást hozott a bevásárlást illetően
A kialakult helyzet a hitelkártyával rendelkezők csaknem felét késztette arra, hogy a korábbi évhez képest változtasson az élelmiszervásárlásai gyakoriságán vagy összegén.
Az OTP Bank megbízásából készített országos reprezentatív felmérés eredményeiből több dolog is kiderült, például az, hogy az infláció és az áremelkedések jelentős hatással bírnak az emberek vásárlási szokásaira.
Ez ugyanis a hitelkártyával rendelkezők csaknem felét (46%-át) késztette arra, hogy a korábbi évhez képest változtasson az élelmiszervásárlásai gyakoriságán vagy összegén, s az arányokat tekintve a legtöbben azok vannak (16%), akik sűrűbben járnak boltba, de alkalmanként kevesebbet fizetnek.
A második legnépesebb csoportot azok alkotják (13%), akik szintén gyakrabban keresik fel a boltokat, de a korábbinál többet költenek, míg a harmadik és a negyedik kategóriába azok tartoznak (17%), akik ritkábban, de nagyobb, vagy éppen ellenkezőleg, kisebb összegért vásárolnak.
A hitelkártyabirtokosok többsége 50 és 500 ezer között költ havonta
A kutatás alapján az is nyilvánvalóvá vált, hogy a hitelkártya használók valamivel több, mint egyharmada (37%) nem változtatott a szokásain, mivel ugyanannyit jár boltba és ugyanannyit költ, mint egy évvel korábban.
De a felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy a hitelkártyabirtokosok milyen termékekért fizetnek a leggyakrabban hitelkártyával, s itt az élelmiszerek kerültek az első helyre, 66%-os eredménnyel – írta az Infostart.
Mindemellett az OTP Bank sajtóközleményében arra is felhívták a figyelmet, miszerint azok vannak a legtöbben a hitelkártyabirtokosok között (48%), akik 50 és 500 ezer forint között költenek havonta, viszont 100-ból 2 hitelkártyás félmillió forintnál is többet fizet ki ezzel a megoldással egy hónapban.