2021-ben a PlayStation uralta a felhőalapú játékstreaming piacát
Most derült ki, hogy a PlayStation 2021-ben masszívan uralta a felhőalapú játékstreaming piacát, ugyanis 10 százalékkal verte az Xboxot.
A brit szabályozó hatóságok legfrissebb jelentéséből derült ki, hogy 2021-ben egyértelműen a PlayStation uralta a felhőalapú játékstreaming piacát, miután abban az évben 10 százalékot vertek rá az Xboxra. Ugyanakkor az Xbox 2022-ben átvette az első helyet.
A brit szabályozó hatóság (CMA) által közzétett 227 oldalas jelentésben részletesen ismertették a 2021-es év adatait, de megosztották a Microsoft-Activision fúzióval kapcsolatos megállapításaikat is: a jelentésben minden apró részlet megtalálható a játékipar legfontosabb pénzügyi és piaci adatairól, beleértve a bevételeket és a felhasználói bázisra vonatkozó számadatokat is.
A dokumentumból kiderült, hogy a PlayStationnek 2021-ben masszívabb volt a streaming-felhasználói bázisa, mint az Xboxnak, ám utóbbi 2022-ben fordított és átvette az első helyet. A PlayStation felhőalapú játékszolgáltatása 2021-ben az átlagos havi aktív felhasználók 30-40 százalékát, míg a Microsoft xCloudja 20-30 százalékát tette ki.
Fontos megjegyezni, hogy a CMA külön számolta a Ps Plust és a PS Now szolgáltatást is, még abban az esetben is, ha egy felhasználó egyszerre mindkettőre előfizetett. Ha tehát valaki egyszerre vette igénybe 2021-ben a két szolgáltatást, úgy kétszer került be a statisztikába.
Noha a PlayStation 2021-ben egyértelműen uralta a streaminget, 2022-ben fordult a kocka, olyannyira, hogy a Microsoft 60-70 százalékra tudta emelni játékosbázisát, míg a PlayStation csupán 10-20 százalékos arányra esett vissza a felhőalapú streaminget igénybe vett felhasználók számát tekintve.