Varga Judit szerint a Ryanair viselkedése nem fest jó képet a vállalatról, lesz következménye
A magyar kormány és a Ryanair komoly csatát vív az extraprofitadó miatt, most pedig az igazságügy-miniszter szólalt meg a kérdésben.
A Ryanairnek egyáltalán nem tetszett, hogy a magyar kormány adót vetett ki a légiközlekedési vállalatokra, és a cég vezetője keményen bírálta a kormányt, majd többször idiótának nevezte Nagy Márton minisztert.
Nagynak közgazdaságtani könyvet is javasolt volt, majd Michael O’Leary kijelentette, hogy Nagy Márton és Gulyás Gergely olyan, mint Dumb és Dumber, ezután pedig az utasokra próbáltak meg hatni.
A honlapjukon az utasokra próbáltak meg hatni, és arra bíztatták őket, hogy írjanak tiltakozó levelet Nagy Mártonnak. Ehhez sablont is készítettek, amely a következő mondatokat is tartalmazta:
- „Mi magyar emberek és családjaink most kénytelenek leszünk ezt az indokolatlan adót fizetni az ön kapzsisága és butasága miatt.”
- „Tiltakozom a veszteséges, Magyarországról közlekedő utasszállító légitársaságok új »extraprofitadója« ellen. Semmiféle ilyen adó nem indokolt, amikor a Ryanair és a Wizz Air rekordveszteségről számol be.”
- „Ön csak annyit tesz, hogy növeli a légi utazás költségeit a magyar utasok, családjaik és az országba látogatók számára.”
- „Az ön hamis állításaival ellentétben egyetlen másik uniós ország sem vetett ki többlet nyereségadót veszteséges légitársaságaira.”
- „Követeljük, hogy haladéktalanul töröljék el ezt az adót, amely megnöveli a magyar utasok és családjaink légi utazási költségeit, és rontja Magyarország imázsát és hírnevét az Európai Unióban.”
Gulyás Gergely úgy reflektált O’Leary viselkedésére, hogy „a valaki egy ír kocsmában töltötte a gyermekkorát, ahol túl fiatalon túl sok alkoholhoz jutott, akkor – úgy látszik – ennek felnőtt korban is nyoma marad”.
A vállalat ellen már megindult a fogyasztóvédelmi eljárás, a Magyar Nemzet ennek kapcsán kérdezte Varga Juditot, aki kijelentette, hogy „a Ryanair viselkedése alapvetően nem fest jó képet a vállalat működéséről”.
Hozzátette, hogy a beérkezett panaszok száma alapján „indokolt lenne az extraprofitadón kívüli helyzetekben is megvizsgálni, hogy tisztességes piaci magatartást folytatnak-e”.
Elmondta, hogy „a fogyasztóvédelem feladata a célvizsgálatok kezdeményezése, hiszen lehet, hogy egyes cégek folyamatos, tisztességtelen tájékoztatási gyakorlatot folytatnak, és hiába takaróznak az általános szerződési feltételekkel, ha már az önmagában tisztességtelen”.
„Van jogi keret arra, hogy ezt az arroganciát, ami sok állampolgárunk számára nagyon sérelmes, közelebbről megvizsgáljuk. Ezért is rendelt el június 21-én soron kívüli témavizsgálatot az Igazságügyi Minisztérium a társasággal szemben. A Ryanair hozzáállásának meglesz a következménye” – jelentette ki.