Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Érdemes minél hamarabb leadni az elektronikai hulladékot

Érdemes minél hamarabb leadni az elektronikai hulladékot

Érdemes minél hamarabb leadni az elektronikai hulladékot
Twenty20

A tisztább, környezettudatosabb élet jegyében ismét gyűjtik az e-hulladékot Magyarországon.

Tavaly 1296 tonna e-hulladék került a magyar háztartásoktól a feldolgozókhoz a MediaMarkt üzlethálózatán keresztül – közölte a MediaMarkt.

A cikk a videó után folytatódik

Kiemelték, a leadott berendezések anyagösszetételének 76 százaléka nyersanyagként hasznosult újra, a káros összetevőket eltávolították és ártalmatlanították – írta az MTI.

Részletezték, hogy az 1296 tonna össztömegű berendezés 70 százalékát hűtőgépek és háztartási nagygépek tették ki, 14 százalékát kisgépek, 17 százalékát képmegjelenítő berendezések alkották.

A MediaMarkt által 2021-ben begyűjtött elektronikai berendezésekből 55 százalékban sikerült olyan fémeket – vasat, rezet és alumíniumot – kinyerni, amelyeket kohászati feldolgozás után nyersanyagként hasznosítottak újra a termelésben.

A berendezésekben található nyomtatott áramköri lapok és műanyagok hasznosítási aránya az átvett mennyiség további 21 százalékát teszi ki. A maradék 24 százalék újrahasznosításra nem alkalmas hulladékrész volt, többnyire üveg és műanyag.

Dancsó Dorka, a MediaMarkt üzleti folyamatmenedzsmentért felelős vezetője a közleményben ismertette, tavaly továbbfejlesztették és központosították hulladékgazdálkodási folyamataikat, a változtatások kiterjednek a csomagolási, elektronikai, illetve a veszélyes hulladékok kezelésére, szelektív gyűjtésére.

Tihanyi Ervin, az Inter-Metal Recycling Kft. elektronikai hulladék üzletágának vezetője a közleményben rámutatott arra, hogy ha az emberek a megfelelő kereskedőknél adják le az elektronikus hulladékot, biztosak lehetnek abban, hogy annak jelentős részét újra feldolgozzák, a veszélyes összetevőket pedig eltávolítják és megfelelő módon ártalmatlanítják.

A MediaMarkt Saturn Csoport megbízásából 2022. január 10. és 18. között nyolc ország, köztük Magyarország bevonásával készült kutatás szerint a magyar vásárlók mintegy 60 százaléka fontosnak tartja a fenntarthatóságot. A legfontosabb „zöld” szempontnak ítéli az újravásárlás és visszavét, valamint az újhasznosítási lehetőséget, ezeket követi szorosan a termékek javíthatósága. A magyarok 56 százaléka még felárat is hajlandó fizetni egy fenntarthatónak minősített termékért.