Jövő héten megváltozhat a Facebook neve
Az amerikai nagyvállalat elhatározta, hogy az elnevezésében tükrözni fogja a metaverzum kiépítésére való összpontosítását, így komoly változásokra számíthatunk.
A Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg előreláthatólag a cég október 28-i Connect konferenciáján fog beszélni a módosításról. Az új márkanév valószínűleg a Facebook applikációt is úgy pozicionálná, mint egyet a sok termék közül egy olyan anyavállalat alatt, ami olyan alkalmazásokat felügyel, mint az Instagram, a Whatsapp és egyebek – írta a Portfolio.
Az új névvel egyértelműen a metaverzum kiépítésére való fókuszálást hangsúlyozzák, ami egy decentralizált, kriptovalutára épülő háromdimenziós virtuális valóság lesz.
A Facebooknak jelenleg 10 ezernél több alkalmazottja van, akik főként olyan hardvereket építenek, mint például AR-szemüvegek, amelyek Zuckerberg szerint átvehetik az okostelefonok szerepkörét a jövőben.
„Gyakorlatilag át fogunk térni arról, hogy az emberek elsősorban közösségi médiavállalatnak tekintsenek minket arra, hogy egy metaverzum vállalatként tekintsenek ránk” – mondta Zuckerberg egy júliusi sajtótájékoztatón.
A márkanévváltás egyébként arra is szolgálhat, hogy még jobban elkülönítse a Zuckerberg által célul kitűzött futurisztikus munkát a sorozatos vizsgálatoktól és a finoman szólva sem kedvező társadalmi megítéléstől, amely jelenleg a Facebookot a közösségi platform működése miatt éri – írta a lap.