Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,07 Ft
Euró
388,91 Ft
Font
452,31 Ft
Bitcoin
63,645 $

Az összes Boeing 737-est ki kell vizsgálni, mert elfogyhat róluk az oxigén

Az amerikai légi közlekedési hatóság (FAA) arra kötelezte a légitársaságokat, hogy az összes használatban lévő Boeing 737-es repülőgépüket.

Légi felvétel forgalomból kivont Boeing 737 Max 8 típusú repülõgépekrõl a Boeing seattle-i telephelyén 2019. július 21-én. Az Amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) 2020. november 18-án visszavonta a Boeing 737 Max 8-as és 737 Max 9-es utasszállító repülõgépek kereskedelmi mûveleteinek leállítását elrendelõ parancsot. A Boeing 737 Max típusú gépek üzemeltetését 2019. márciusában állították le két légikatasztrófa után. A 2018. október 29-én Malajziában, majd 2019. március 10-én Etiópiában történt Boeing repülõgép-szerencsétlenségekben 346 ember veszítette életét. MTI/EPA/Gary He
Külföld

Nagy Noel

Szerkesztő

Ennek pedig egyszerű oka, a több mint 10 ezer gép esetében ugyanis fennáll annak a veszélye, hogy egy hiba miatt út közben – egyik pillanatról a másikra – teljesen elfogyhat az oxigén a gépekről – számolt be róla a 444.

Mint ahogyan a hírportál a New York Times beszámolója alapján is írja, a probléma feltehetően a gépek egyik légnyomást szabályozó kapcsolójával van összefüggésben. Soron kívül 400 fős küldöttséggel érkezik a kínai elnök, aki miatt a légteret is lezárhatják

Ennek meghibásodása esetében ugyanis hirtelen, mindenféle előrejelzés nélkül rendkívül alacsonyra eshet az utastérben és a pilótafülkében is az oxigénszintje.

Mondani sem kell, hogy ez pedig óriási veszélyeket hordoz magában, ugyanis a hirtelen lezuhanó oxigénszint következtében a pilóták elájulhatnak, amelynek hatására elveszthetik az irányítást a gépek felett, ez pedig katasztrófával is végződhet.

Mint jelzik, egyelőre még szerencsére egy ilyen esetet sem dokumentáltak, hogy repülés közben meghibásodott volna ez a kapcsoló, viszont a tesztek során három 737-esnél is előfordult ez az eset.

Az egyik meghibásodott modell ráadásul a 737 Max volt, amelyből kettő is lezuhant már a fedélzeti számítógép hibája miatt, ezért 2019-ben globálisan be is tiltották őket.

Amióta azonban a neves repülőgépgyártónak sikerült orvosolni a hibát, újra üzembe helyezték a gépeket, ám most az ismételt probléma miatt újra vizsgálatot kell indítani a modellek kapcsán.