Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Összetűzésbe került kötvényeseivel a McLaren – mégsem tehetik pénzzé az ikonikus modelleket?

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, súlyos pénzügyi gondokkal küszködik az ikonikus Forma-1-es csapatot és elit sportautókat gyártó McLaren, a koronavírus-járvány miatt csúszásra kényszerült F1 szezon okozta kiesések miatt.

Sport
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

A brit gyártó felvázolt már különböző terveket a válság megoldására, többek között a versenyautó-kollekciójuk és a főhadiszállásuk jelzálogosítását, amit a JPMorgan segítségével végeznének el. Ezek a vagyontárgyak fedezetként szolgálnának a McLaren kölcsöneire, hogy rendezni tudják a már esedékessé vált adósságaikat.

A McLaren tervei szerint ezzel körülbelül 250 millió fontot sikerülne szerezni, amivel részlegesen meg lehetne oldani a pénzügyi krízist, viszont erősen elképzelhető, hogy az üzlet zátonyra futhat, ugyanis az eddigi kötvénytulajdonosok állítása szerint az autógyűjtemény már része volt annak az üzletnek, ami során ők befektettek a brit gyártóba, így nem értékesíthetik tovább a kollekcióhoz tartozó vagyontárgyakat. Soron kívül Nagyar Márton a romániai életszínvonalról: „A románok sehol nincsenek hozzánk képest”

A McLaren csapatához még 2017-ben érkezett nagyobb tőkeinjekció, amikor kötvényvásárlás formájában 525 millió fontot fektettek a brit gyártóba. Az akkor távozó Ron Dennis nagy port kavaróan saját részesedéseit eladta, és a befektetők állítása szerint annak megvásárlásához szükséges fedezetként már megjelölte a cég az autógyűjteményt.

Ebből kifolyólag a jelenlegi kötvényesek attól tartanak, hogy a McLaren egy kiskaput kihasználva át tudja játszani a gyűjtemény szellemi tulajdonjogait az új befektetőknek, és még az is megeshet, hogy egyes fizikai vagyontárgyak is az új kötvényesek kezébe kerülnek. A befektetők a jogi probléma megoldására felbérelték a Paul Hastings amerikai ügyvédi irodát, hogy fellépjenek a pénzszerzés ezen formája ellen.

Számos dokumentum, ami a McLaren 2017-es üzletéről látott napvilágot az sugallja, hogy egyrészt a vállalat technológiai központja, termelési központja és az „örökséghez tartozó autók” nagyjából 600 milliárd font értékkel bírnak, másrészt nem mondják ki konkrétan, hogy az ikonikus autók fedezetként szolgálnak, viszont azt igen, hogy felajánlhatják a kötvényeseknek őket a jövőben.

A McLaren saját pénzügyi gondjainak orvoslására először a brit kormány segítségét kérte, azonban végül semmilyen mértékű állami támogatáshoz nem jutottak. Érkezett némi tőkeinjekció ugyan, mivel a Mumtalakat bahreini befektetőcsoport 300 millió font azonnali pénzügyi transzfert intézett, viszont ez nem elegendő a brit gyártó adósságainak a rendezésére, így merült fel a jelzálogosítás ötlete. A kötvényesek panaszára eddig sem a McLaren, sem a JPMorgan nem adott ki hivatalos közleményt.

Emellett még a OnePlus-szal is megszakadt a brit gyártó együttműködése:

https://liner.hu/megszakitotta-partneri-egyuttmukodeset-a-oneplus-es-a-mclaren/

Nagy Márton idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.