Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Mégis mi történt az áprilisi Tesla-balesetben valójában?

Egy április 17-i Tesla Model S örömtúra a texasi Houston közelében halálos tűzzel végződött, amely az autó mindkét utasának életét követelte.

...svg content...Fotó: Tesla
Smart
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A helyszínre kiérkező nyomozók megdöbbentő felfedezést tettek: „100 százalékos” bizonyossággal megállapították, hogy senki sem ült a vezetőülésben, ami arra enged következtetni, hogy a Tesla Autopilot funkciója be volt kapcsolva a baleset előtti pillanatokban. Napokkal később a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk azonban tiszta vizet öntött a pohárba, mondván, „az eddig visszanyert adatnaplók azt mutatják, hogy az Autopilot nem volt bekapcsolva”.

Ám a rejtélyes eset most még furcsábbá válik, mivel a Tesla járműmérnöki alelnöke, Lars Moravy szerint a baleset idején valójában ült valaki a vezetőülésben – írja a Futurism. A következtetés azonban egyenesen ellentmond a rendőrség helyszíni megállapításainak, mivel Moravy szerint a kormánykerék „deformálódott”, ami arra utal, hogy a vezetőülés foglalt volt a baleset idején. Soron kívül Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

„A baleset után egyik biztonsági öv sem volt becsatolva” – mondta a Tesla alelnöke. Ez pedig egy figyelemre méltó darabja a kirakósnak, mivel az Autopilotot úgy tervezték, hogy csak akkor működjön, ha minden biztonsági öv be van csatolva. Az önvezető funkció azonban könnyedén megtéveszthető oly módon, hogy valakit a vezetőülésben érzékeljen, ahogyan azt a balesetet követő elmarasztaló Consumer Reports-vizsgálat is bebizonyította.

A The Verge szerint Moravy megjegyzései azután hangoztak el, hogy a helyi rendvédelmi szervek, valamint a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) és a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) nyomozói kíséretében megvizsgálta a balesetet. Mindkét ügynökség jelenleg is vizsgálja az ütközést, és bekérték az elektromos autógyártó cég adatait is, azonban egyelőre nehéz mit kezdeni ezzel a legújabb állítással, hiszen a tragikus baleset több aspektusáról is egymásnak ellentmondó híreket hallhattunk.

A KHOU helyi hírcsatorna például először azt jegyezte meg, hogy a tűzoltóknak négy órába telt, mire eloltották a tüzet, ezzel szemben a Houston Chronicle-nek adott nyilatkozatában azonban Palmer Buck helyi tűzoltóparancsnok később azt mondta, hogy a tüzet mindössze „két-három perc alatt sikerült eloltani, ami elég volt ahhoz, hogy lássuk, a járműben vannak utasok. Ezután már csak az autó hűtéséről volt szó, mivel az akkumulátorok a sérülések miatt tovább folytatták a láncreakciót”.

A Tesla egyértelműen próbálja menteni magát a legutóbbi incidens után, a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk pedig szintén erősen védekező álláspontra helyezkedett, a médiát ostorozta, és azzal érvelt, hogy a tudósítások igazságtalanul a Teslára koncentrálnak. Az áprilisi baleset nyomán megmaradt rejtélyek és a számos megválaszolatlan kérdés csak tovább hangsúlyozza, hogy a független felek által végzett vizsgálatok kulcsszerepet játszanak majd annak megértésében, hogy mi is történt valójában.

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.