Mától indul a nagy oltási reklámkampány Magyarországon: „Az oltás életet ment”
A mai naptól veszi kezdetét a nagy oltási reklámkampány, amin belül ismert, híres emberekkel fogunk találkozni, akik segítenek meggyőzni az embereket a vakcinára való regisztrációban.
Mint arról korábban már beszámoltunk, a kormány egy kampányt indít annak érdekében, hogy még többen regisztráljanak az oltásokra. Már bőven 4 millió felett van a vakcinára regisztráltak száma, ugyanakkor ez még mindig nem elegendő.
Jó hír, hogy a regisztrált idősek közül már csak kevesen vannak, akik nem kaptak oltást, bár köztük találni olyanokat is, akik nem saját maguk regisztráltak, hanem az egyik családtagjuk által, és nem akarják az oltóanyagot.
Őket jelenleg a háziorvosok próbálják meggyőzni, és ebben a ma induló kampány is segíthet, amiben ismert emberek vesznek részt. A televízióban megjelenő reklámfilmek mellett óriásplakáton is találkozni fogunk ezekkel a regisztrációs felhívásokkal.
A kampány jelmondata: „Az oltás életet ment.” A kormány célja, hogy a lehető legtöbben oltsák be magukat. Szakértői vélemények szerint 60% fölötti oltottsági szintnél érhetjük el a társadalmi immunitást, ami körülbelül 6 millió embert jelent.
Gulyás: 99% -a teljesen védett azoknak, az eddigi statisztikák alapján, akik az oltást megkapták
Ha sikerül pótolni a kiesett Janssen vakcinákat, akkor mindenkit be tudnak oltani május végéig. Akkor már vélhetően több lesz a vakcina, mint amennyi regisztrált. Az elsődleges cél, hogy ezt a 60%-os oltottsági szintet a lehető leghamarabb elérjük.