A hazai gamerek közel fele nő
Az LG Magyarország által végzett felmérés eredményei szerint, melyben a 18-65 év közötti korcsoportot vizsgálták, a magyar játékosok közel fele nő.
A kutatás során a sztereotípiákat is megdöntötték, ugyanis az emberek 86 százaléka gondolja úgy, hogy a játékosok többségében férfiak, 77 százalékuk pedig úgy véli, kizárólag a fiatalok elfoglaltsága a videójáték.
A kutatásból az is kiderült, hogy a legjellemzőbb vélekedés szerint a gamerek mind magányos, otthonülő emberek, akik nem fordítanak túl sok figyelmet az egészséges életmódra és a sportra, nincs hobbijuk és nem utaznak.
Az aktív gamerek körében is meglepő adatok születtek: a válaszadók 92 százaléka gondolja úgy, hogy a játékosok többsége férfi, míg 84 százalékuk véli úgy, hogy a gamerek inkább fiatalok.
Az alkalmi játékosok körében nem volt túl nagy a szórás, a férfiak 49, míg a nők 51 százalékos arányban ülnek gép elé, ha úgy tartja kedvük, ám az aktív játékosok esetében sem nagy a különbség: 58 százalékuk férfi, 42 százalékuk pedig nő.
Habár többségében a sztereotip vélemények miatt az az eredmény született, hogy a gamerek otthonülőek, lusták és introvertáltak, a játékosok épp az ellenkezőjét írták le: úgy vélik társaságkedvelőek, a játékon kívül is vannak hobbijaik és fontos számukra külső megjelenésük.
Ami viszont nagyon hasonló volt a játékosok és nem játékosok tábora között az az, hogy mindkét csoport hasonlóan vélekedett magáról, legyen szó társasági életről, utazásról, sportról, bulizásról, táplálkozásról, jövőbeli tervekről, hobbikról vagy épp barátságról.
Az eredményeket vizsgálva kiderül, hogy a gamerek és a nem játékosok is nagyon hasonlóan vélekednek magukról, azonban a játékosok egy kicsivel pozitívabb önképpel rendelkeznek, mint azok, akik nem szoktak videójátékokkal lazítani.