Felhagy a Google a keresési előzményekre épülő célzott hirdetésekkel
Az amerikai techóriás szerdai közleményében bejelentette, hogy többé nem kívánja nyomon követni a keresőmotor felhasználóit az alapján, hogy éppen milyen kifejezéseket tápláltak be a rendszerbe.
David Temkin, a Google titoktartással és termékmenedzsmenttel foglalkozó részlegének igazgatója legutóbbi blogposztjában arról írt, hogy amint a harmadik féltől származó sütiket eltávolították, a webes szörfözés során nem használnak majd nyomonkövetési rendszereket, helyette olyan API-kat vesznek igénybe, amelyek ugyanolyan eredményekkel járnak, mint a hagyományos módszerek.
A Google a koronavírus-járvány ellenére tavaly 22 százalékkal több reklámbevételt zsebelhetett be, ami nagyjából 46,2 milliárd amerikai dollárnak felel meg – ez a pozitív növekedés még a Wall Street elemzőit is meglepte.
A vállalat már 2020 év elején belengette, hogy a felületükről eltüntethetik a harmadik féltől származó sütiket, amelyek évtizedeken keresztül az online reklámok fő forrásának számítottak.
Azért döntöttek az eltávolítás mellett, mert az elmúlt években egyre több sötét ügyletbe folytak bele, amelyek az európai és amerikai döntéshozókat arra kényszerítették, hogy helyezzenek nyomást a Google-re, mivel ellentmondásos módon jutnak hozzá bizonyos cégek és személyek mások érzékeny adataihoz.
Ha minden az előzetes tervek szerint alakul, akkor a Mountain View–i techóriás 2022-re véglegesen beszüntetheti a jelenlegi nyomkövetési eljárásokat, a júzerek így elfelejthetik a megbízhatatlan, kétes eredetű reklámokat.
A tavalyi statisztikák alapján a Google a globális digitális reklám-értékesítési piac 52 százalékát töltötte be, ezáltal közel 292 milliárd dollárra rúgott az a pénzösszeg, amelyet különböző vállalatok a Mountain View-iek által kaszírozhattak.