1200 üzletét zárhatja be a Zara tulajdonosa
Számos más egyéb ágazathoz hasonlóan a ruhaipar szereplőit is érzékenyen érintették a koronavírus-járvány miatti lezárások.
Számos más egyéb ágazathoz hasonlóan a ruhaipar szereplőit is érzékenyen érintették a koronavírus-járvány miatti lezárások.
A Zara tulajdonosa, az Inditex a kár enyhítése érdekében úgy döntött, hogy 1200 üzletét végérvényesen bezárja, ami a világszerte meglévő üzletek 16%-át jelenti. A kereskedelmi vállalat a jövőben az online értékesítés felé szeretne nagyobb mértékben nyitni.
A várakozások szerint a bezárások Ázsiát és Európát érintik majd leginkább, és ezen térségekben is a kisebb üzletek érezhetik magukat veszélyben. Szintén fontos információ, hogy többnyire nem a Zara, hanem a vállalathoz köthető egyéb márkák lesznek érintettek, úgy, mint a Pull&Bear, az Oysho, vagy épp a Stradivarius. A spanyol vállalat közlése szerint az átszervezések célja, hogy a profitból a nagyobb üzleteket erősítsék és az online vásárlási formát népszerűsítsék.
A folyamat egyébként már korábban elindult, ugyanis az Inditex több kisebb üzletét is bezárta már az elmúlt időszakban, miközben néhány nagyobbat pedig megnyitott a világ különböző pontjain, így leginkább csak arról van szó, hogy ez a folyamat fog felgyorsulni a következő két év során. Az online nyitást olyannyira komolyan gondolja a vállalat, hogy az elkövetkező három év során egymilliárd eurót fektetnek be ezen a területen, ám nem feledkeznek meg a hagyományos üzletekről sem, esetükben 1.7 milliárd eurót fordítanak majd fejlesztésekre.
A tervek szerint 2022-re a forgalom negyedét már az online értékesítésből származó bevétel teszi majd ki, amire van is esély, hiszen áprilisban például, a lezárások alatt 95%-os forgalomnövekedést tapasztaltak az online leadott rendelések tekintetében.
Kapcsolódó hír: