Hiába ígértek zéró emissziót a világ nagyvállalatai, csúfos kudarcot vallottak
Egy friss tanulmányból kiderült, a klímaváltozás elleni küzdelemben oroszlánrészt vállaló cégek nevetségesen rosszul teljesítettek.
A NewClimate Institute környezetvédelmi csoport jelentésében 25 olyan vállalat éghajlatvédelmi terveit vizsgálták, amelyek korábban megígérték, hogy nullára csökkentik a károsgáz-kibocsátásukat.
Megállapították, hogy a cégeknek e cél elérésére irányuló tervei alapján 2030-ra átlagosan csupán 40 százalékra csökkenne az emissziós rátájuk, ami jócskán elmarad a nettó nulla értékektől.
A vállalatok integritását is elemezték, összehasonlítva, hogy az egyes cégek mit ígértek, és mit tettek ténylegesen a klímaváltozás elleni harc terén. Kiderült, hogy a nettó nullára vonatkozó vállalások egyike sem kapta meg a magas integritású besorolást, csak a Maersk hajózási cég rendelkezett ésszerű integritási mutatóval, az Amazon, a Google és a Walmart azonban nem.
„Miközben a vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedik az éghajlatváltozás elleni fellépés érdekében, ambiciózusnak tűnő, címszavakban megfogalmazott állításaik túl gyakran nélkülözik a valós tartalmat, ami félrevezetheti mind a fogyasztókat, mind a szabályozó hatóságokat, amelyek a stratégiai irányvonaluk meghatározásában központi szerepet játszanak” – mondta Thomas Day, a NewClimate Institute klímapolitikai elemzője.
A jelentés csak aláhúzza, hogy a világ legnagyobb vállalatainak, egyben az éghajlatváltozás legnagyobb okozóinak, jóval többet kell tenniük a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében – zárta gondolatait a szakember.