Emissziómentes közlekedést kínál egy hidrogénhajtású hiperszonikus repülőgép
A svájci székhelyű Destinus startup azzal a szándékkal állt elő, hogy kielégítse a gyors és tiszta légi közlekedés iránti igényt.
Míg az autóipar a széndioxid-kibocsátás kordában tartása érdekében az akkumulátorokkal történő villamosításra fog áttérni, addig a légiközlekedési szektorban korántsem lesz ilyen egyszerű az átállás.
Mivel az akkumulátorokkal funkcionáló repülőgépeken még csak kísérleti fejlesztéseket hajtanak végre, ezért egy ideig a szintén elektromos meghajtású légi taxik orvosolhatják a problémát, ám vannak olyan vállalatok is, amelyek inkább hidrogénben gondolkodnak.
A svájci Destinus egy lépéssel tovább szeretné vinni a nulla károsgáz-emisszióval járó technológiát, és hiperszonikus repüléseket kíván működtetni hidrogénnel, amire eddig még egyszer sem volt példa.
Egy olyan speciális szerkezetet képzelnek el, ami lényegében a hagyományos repülőgép és a rakéta hibridje, ehhez pedig külön infrastruktúrát sem kellene létrehozni, hiszen a meglévő reptereket használnák a fel- és leszálláshoz.
Az 50 mérnökből álló cég rövid fennállása óta már olyan egyedi alkatrészeket is tervezett, amelyeket a Boeinghez hasonló gigavállalatoknak értékesítettek, legyen szó éppen az aktív hűtőrendszerekről, vagy a hiperszonikus repülőgépek alapvető komponenseiről.
Kitűzött céljuk, hogy a jelenleg tervezőasztalon heverő szupergép az elkövetkező 18 hónap alatt prototípussá váljon – ha a tervük megvalósul, akkor jövő nyáron már élesben tesztelhetik a hidrogénhajtású csúcsrepülőgépet.