Tovább folytatódik a YouTube reklámblokkolás ellen indított háborúja
Ezúttal az olyan mobilos és számítógépes lejátszóappokat kívánják lefülelni, amelyek reklámok nélkül teszik lehetővé a videómegosztón elérhető tartalmak megtekintését.
Tavaly októberben megírtuk, hogy a YouTube-nál betelt a pohár: megelégelte, hogy sok felhasználó blokkolja a platformon a videók előtt, közben és után megjelenő hirdetéseket, ezért úgy döntött, hogy lépéseket tesz. Emiatt egy olyan fejlesztést vezettek be, amely felismeri, ha a felhasználó hirdetésblokkolót használ, és amíg nem kapcsolja ki azt, nem is tudja megtekinteni a videót.
A felugró ablakokban pedig arra figyelmeztetnek, hogy a blokkolók használata nem engedélyezett a YouTube-on, ezért arra kérik a felhasználót, hogy deaktiválja, vagy fizessen elő a YouTube Premiumra. Ha ennek nem tesz eleget, újabb figyelmeztetés jön, miszerint ha nem kapcsolja ki a blokkoló alkalmazást, három videó megtekintése után le fogják tiltani a lejátszót, ezzel ellehetetlenítve a videónézést.
Ez utóbbi kezdetben talán csak fenyegetésnek tűnt, de néhány héttel később ismét szigorított a YouTube: a hírek szerint a korábbi figyelmeztetések után már arra lehet számítani, hogy konkrétan letiltják a videónézési lehetőséget azok előtt, akik reklámblokkolóval játsszák ki az egyre hosszabbodó és sűrűsödő hirdetéseket.
Ám az Origo most arról ír, hogy a reklámblokkolás ellen indított háború újabb fázisba ért, ezúttal pedig az olyan mobilos és számítógépes lejátszóappokat kívánja lefülelni a YouTube, amelyek reklámok nélkül teszik lehetővé a videómegosztón elérhető tartalmak megtekintését. Ezekben nem fognak betöltődni a videók, továbbá „A tartalom nem érhető el ezen az alkalmazáson keresztül” hibaüzenetet kapnak majd a nézők.
Ennek kapcsán a cég a következő közleményt tette: „Szeretnénk kiemelni, hogy a felhasználási feltételeink nem teszik lehetővé a harmadik felek által készített appok számára a hirdetések kikapcsolását, mivel az megakadályozza a tartalomkészítőket a megtekintések után járó jutalom megszerzésében. A YouTube hirdetései segítenek az alkotók megélhetésének biztosításában, továbbá abban, hogy világszerte milliárdok használhassák a szolgáltatást”.