Visszavonták a Nissan reklámját Stohl Andrással és Ganxsta Zolee-val a felháborodás miatt
Hatalma volt a felháborodás, inkább visszavonták a reklámot.
Rendkívül heves reakciókat váltott ki a Nissan magyarországi importőrének új reklámkampánya, mely Stohl András és Ganxsta Zolee szereplésével próbálta népszerűsíteni a hibrid hajtású X-Trail modellt.
A humorosnak szánt reklám sokak szerint szexista és nőket lealacsonyító tartalommal bírt, ami miatt nőjogi szervezetek és közéleti szereplők is éles kritikával illették, írja az Index.
A Nem tehetsz róla, tehetsz ellene nevű nőjogi szervezet közölte, hogy a Nissan európai régiós kommunikációs alelnöke elhatárolódott az akciótól. Kijelentette, a kampányt a magyarországi független importőr indította anélkül, hogy a Nissan központja jóváhagyta volna.
A cég azonnal kérte a reklám eltávolítását
A cég azonnal kérte a reklám eltávolítását minden platformról, és bocsánatot kért a történtekért. Hangsúlyozták, a Nissan elkötelezett az inkluzív értékek mellett, és a jövőben szorosabb ellenőrzést kívánnak gyakorolni a márkához kapcsolódó tartalmak felett.
NE HAGYD KI
A témát a Rádió 1 reggeli műsorában is megvitatták, ahol Ráskó Eszter és Sebestyén Balázs is véleményt nyilvánítottak: Ráskó szerint nem volt különösebben sértő a reklám, de szerinte könnyen lehetett volna jobb koncepciót találni. Sebestyén Balázs pedig arra mutatott rá, hogy a politikai korrektség miatt egyre nehezebb olyan kampányt készíteni, ami senkinek sem sérti az érzékenységét.
Az autós szakújságíró Vályi István azonban ennél keményebben fogalmazott. Szerinte a reklám „primitív, ostoba és végtelenségig prosztó”, s felháborodását fejezte ki amiatt, hogy egy ilyen színvonalú kampány 2025-ben egyáltalán megszülethetett. Véleménye szerint a Nissan korábban nem erről volt ismert, és reméli, hogy a történtek eljutnak az európai központba is.