Visszaszorultak az iskolai bántalmazások az online óráknak köszönhetően
A koronavírus-járvány miatt szinte mindegyik országban bezártak az iskolák és az interneten folytatódott az oktatás.
A koronavírus-járvány miatt szinte mindegyik országban bezártak az iskolák és az interneten folytatódott az oktatás.
A hirtelen váltás online órákra meglehetősen gördülékenyen történt annak ellenére, hogy néha több problémával is szembesültek a tanárok. A legfőbb gond talán az lehetett, hogy néhány oktató tudásszintje a számítástechnikában nem éppen a megfelelőnek bizonyult, így különböző malőrök – például trolltámadások és technológiai gondok – gyakran előfordultak.
Mindezeket az esetleges hibákat azonban idővel kiküszöbölték és úgy tűnik, sikerült felnőniük mind a tanulóknak, mind az oktatóknak a nem mindennapi feladathoz. Sokakban felmerült a kérdés, miért nem lehetne az összes órát az interneten tartani – egyrészt időt és energiát, valamint pénzt spórolhatnának vele, másrészt elkerülhetnék az iskolákban tapasztalt agresszív viselkedésformákat.
Stacey Kite, a Johnson & Wales Egyetem professzora szerint a pandémia meglepő módon hozzájárulhatott ahhoz, hogy a bántalmazások és a verbális vagy fizikai támadások helyett az ilyen tettek elkövetésére hajlamos gyerekek sokkal inkább megtanultak együtt érezni sorstársaikkal:
A szakértő hozzátette, sok esetben az iskolából való hosszas kimaradások ahhoz vezetettek, hogy a gyerekek még azokat az ismerőseiket és rokonjaikat is jobban hiányolták, akikkel máskor egyáltalán nem tartották a kapcsolatot.
Kapcsolódó hír: