Clouds
21 Budapest
Dollár
354,36 Ft
Euró
386,01 Ft
Font
432,72 Ft
Bitcoin
23,620 $

A világ egyik legzsúfoltabb városában megnyitották az első metróvonalat

TÉMÁK:
#Banglades #első
Fotó: MTI/AP/Bangladesi miniszterelnök iroda/ABM Aktaruzzaman
Ázsia
not image

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

A bangladesi kormány azt reméli a mérföldkőnek számító beruházástól, hogy ez majd segít enyhíteni a világ egyik legzsúfoltabb városának forgalmát.

A CNN jelentése szerint Banglades szerdán elindította első metróvonalát a fővárosban, Dakkában: a javarészt japán finanszírozású, 6-os vonal névre keresztelt metróvonalat Sheikh Hasina miniszterelnök avatta fel ünnepélyes keretek között, s mérföldkőnek nevezte az új közlekedési formát.

Soron kívül CIA: Kína elnöke 2027-re képessé tenné hadseregét Tajvan megtámadására

Számunkra meglepő lehet, de a bangladesi fővárosban frissen nyitott metróvonal szerelvényei közül lesznek olyanok, melyek kifejezetten nők számára lesznek fenntartva. A miniszterelnök a felavatás során tartott beszédében kiemelte, a metró jelentősen csökkenteni fogja a forgalmi dugókat a városban.

A több mint 20 kilométer hosszúságú metróvonal összesen 16 állomáson áll majd meg, noha egyelőre csak Dakka északi zónáját köti össze a kormányhivatalokkal és kórházakkal; s majd csak később bővül hogy átvágjon a városon a déli Motijheel pénzügyi negyedig.

Dakka, a főváros Balnglades legnagyobb városa, ám a napi közlekedés a helyiek idegeire megy, mivel rendre tömött kocsisorokat látni az utakon, ami érthető módon komoly bosszúságot okoz a több mint 20 millió helyi lakosnak. A WHO adatai pedig alátámasztják, hogy épp itt volt az ideje, hogy a tömegközlekedés felé tereljék a lakosságot.

Adataik szerint ugyanis éves szinten több mint 3000 ember hal meg autóbalesetben az országban. Szakértők rendszeresen hangoztatják, hogy Dakka infrastruktúrája egy ideje már képtelen lépést tartani a lakossággal, e problémát pedig csak tovább súlyosbítja, hogy az ország túlzottan függ az autóktól, a mostani metróvonal átadásáig pedig szinte nem létezett tömegközlekedés.