Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Sok fiatalt fenyeget a túlzott költekezés veszélye karácsonykor

Legyen szó ismeretlen helyek felfedezéséről, izgalmas koncertekről vagy egy különleges vacsoráról, a Z generáció olyan ajándékokra vágyik, amelyek életre szóló élményeket hoznak, s a pénzt sem sajnálják ezekre.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Mastercard felmérése szerint az európai fiatalok úgy vélik, az emlékek jobb ajándékok, mint a tárgyak: a 18–24 évesek csaknem kétharmada (63%) idén több pénzt költött élményekre, mint bármely más korosztály. A válaszadók legszívesebben egy bakancslistás úti cél meglátogatására (68%), kedvenc előadójuk élő koncertjére (53%), egy különleges vacsorára (42%) vagy egy híres szállodában eltöltött éjszakára (41%) költöttek pénzt – derül ki a beszámolóból.

Ám arra is fény derült, hogy a válaszadókat nem csupán az események vonzereje motiválja: 47% elsősorban azért költ élményekre, hogy közös emlékeket éljen át szeretteivel, bár a döntéseikben a FOMO (kimaradástól való félelem) is szerepet játszhat. A részleteket illetően azt írják: a Z generáció 55 %-a szívesen nézné meg egy világhírű zenész nagyszabású koncertjét, de 43% ugyanolyan örömöt talál egy helyi művész előadásában is.

44% szívesen koktélozna egy exkluzív bárban, 50% viszont inkább egy kisebb, családi étteremben elfogyasztott vacsorára vágyik. Továbbá a válaszadók 30%-a szívesen átélné ugyanazt az élményt többször is, különböző helyszíneken. A Pénzcentrum a felmérés eredményeire hivatkozva kiemeli: a Z generáció körében az utazás számít a legkeresettebb élménynek, 50% többet is szeretne utazni, és hajlandó lenne erre többet szánni.

Az Y és Z generáció tagjai közül 37%, illetve 40% mondta, hogy szívesen elutazna egy olyan élményért, ami már régóta foglalkoztatja. A 18–24 évesek jelentős részét (27%) pedig leginkább a közösségi média befolyásolja az úticél kiválasztásában. Megjegyzik: az utazás után a koncertek állnak a kívánságlista második helyén (38%), míg a harmadik helyet a gasztronómiai élmények foglalják el (31%).

Ha pedig már a költekezésről van szó, érdemes szót ejteni arról is, hogy idén újfent drágulnak a karácsonyfák az árusoknál. Arról, milyen árakra lehet számítani, itt írtunk bővebben. Mindemellett arról is beszámoltunk, hogy havi egymilliót lehet keresni kürtőskalács-készítőként a fővárosi karácsonyi vásárban.

Hamarosan egyszerűsödik az örökbefogadási folyamat Magyarországon

A kormány ígérete szerint ezentúl könnyebb lesz az örökbefogadási folyamat.

Sok fiatalt fenyeget a túlzott költekezés veszélye karácsonykor

Legyen szó ismeretlen helyek felfedezéséről, izgalmas koncertekről vagy egy különleges vacsoráról, a Z generáció olyan ajándékokra vágyik, amelyek életre szóló élményeket hoznak, s a pénzt sem sajnálják ezekre.