Változás az Instagramon: már a keresési eredmények között is hirdetések lesznek
Ennek célja, hogy a vállalkozásoknak több esélye legyen potenciális érdeklődőkre szert tenni, de egy másik funkciót is tesztelnek.
Nemrégiben kiderült, hogy a Meta tulajdonában lévő közösségi média platform, az Instagram hamarosan hirdetéseket fog megjeleníteni a keresési eredmények között, s az ezzel kapcsolatos tesztelések már meg is kezdődtek.
Az Engadget szerint a változtatás célja, hogy a vállalkozásoknak több esélye legyen potenciális érdeklődőkre szert tenni, s mindez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy ha beírunk egy keresőszót (pl. smink), akkor a „szponzorált” feliratokkal ellátott posztok is megjelennek a többi között.
Az Instagram egyik közleményében azt írta, hogy a dolog a következő hónapokban kerül bevezetésre globálisan, emellett egyes márkákkal együttműködve egy olyan lehetőséget is tesztel, ami lehetővé teszi, hogy a cégek „emlékeztető hirdetéseket” küldjenek a felhasználóknak.
Ennek lényege, hogy egy adott esemény kezdete előtt, vagy épp annak kezdetekor értesítés jön, ami a zárolási képernyőn is megjelenik, bár azt még nem lehet tudni, hogy ez mennyiben tér el az eddig használt értesítésektől.
Mindez nem számít meglepőnek annak fényében, hogy a Meta nem áll túl jól anyagi szempontból: a 2021-es 114,93 milliárd dollárról 2022-ben 113,64 milliárd dollárra csökkent az éves reklámbevétel, de más problémák is adódtak, így a kialakult helyzet miatt 11 ezer embert bocsátottak el, s később ismét létszámleépítés lesz.