Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A világ legnagyobb vállalatai nem foglalkoznak eleget az éghajlatváltozással

A világ 25 legnagyobb vállalatát vizsgálta egy tanulmány, amely kimutatta, hogy sokan közülük nem teljesítik a éghajlatváltozás elleni küzdelemmel kapcsolatos céljaikat. 

...svg content...Fotó: Twenty20
Greenbox
Author image

Fazekas Kiara Barbara

Szerkesztő

A New Climate Institute szerint a vállalatok hajlamosan eltúlozni vagy tévesen jelenteni az elért eredményeiket, még a legnagyobbak is. Az általuk készített tanulmány szerint a Google, az Amazon, az Ikea, az Apple és a Nestle azok közé tartoznak, akiknek változtatni kellene, pláne annak tükrében, hogy egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk, ugyanis több fogyasztó szeretne környezetbarát termékeket. 

Néhány vállalat azt mondta a BBC-nek, hogy nem értenek egyet néhány módszerrel, amelyet a tanulmány során felhasználtak, azonban elkötelezettek  az éghajlatváltozás megfékezésére irányuló intézkedések mellett. A jelentés kiemeli, hogy az elemzett cégek 5 százalékban felelősek a világ üvegházhatású gázainak kibocsátásért. Bár a tanulmányt készítő csapat úgy gondolta, hogy jó gyakorlatokat fognak felfedezni, amelyeket akár később mások is hasznosíthatnak, meglepődtek, sőt, csalódniuk kellett.

Az Amazon közleményben reagált, amelyben azt írták, hogy „azért tűztük ki ezeket az ambiciózus célokat, mert tudjuk, hogy az éghajlatváltozás komoly probléma, és most nagyobb szükség van a cselekvésre, mint valaha.“ Megfogalmazták, hogy jó úton haladnak afelé, hogy 2040-re elérjék a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást, miközben 2025-re teljesen megújuló energiával szeretnének működni. 

A Nestlé üdvözölte a éghajlatváltozással kapcsolatos intézkedéseinek és kötelezettségvállalásainak vizsgálatát, azonban úgy gondolja, nem eléggé pontos a jelentés, amely a cégek nyilvánosan bejelentett stratégiáit vizsgálta az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére a nettó nulla kibocsátás elérése érdekében, ugyanis hiányzik a vállalati megközelítés megértése, ezért jelentős pontatlanságokat tartalmaz. 

A vizsgálat arra a következtetésre jutott, hogy a meglévő stratégiák a megvalósulásuk esetén 40 százalékkal csökkentenék a kibocsátást, így még mindig messze lennének a 100 százaléktól. A tanulmány szerint az is probléma, hogy ahogy az éghajlatvédelmi vállalásaikról beszélnek a vállalatok, ugyanis messze van a valóság az elmondottaktól, azért a fogyasztók nem tudják, mi az igazság. 

A New Climate Institute megosztotta azoknak a vállalatoknak a teljes listáját, amelyeket vizsgáltak: Maersk, Apple, Sony, Vodafone, Amazon, Deutsche Telekom, Enel, GlaxoSmithKline, Google, Hitachi, Ikea, Vale, Volkswagen, Walmart, Accenture, BMW Group, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post DHL, E.On SE, JBS, Nestlé, Novartis, Saint-Gobain, Unilever.