Bátrabban utazik a magyar, és hazánk is egyre kedveltebb úti cél
A legnépszerűbb úti célnak ismét Spanyolország bizonyult, de történtek változások a toplistán.
A Kiwi.com statisztikái alapján 2020-ban 42 százalékra esett vissza az utazások száma a megelőző évhez képest, a tavalyi év azonban már kedvezőbb képet mutat; míg globális szinten a 2019-es év 67,7 százalékát érte el a foglalások száma, hazánkban 77,6 százalék lett ez az érték.
Világszinten az Egyesült Államok, Olaszország és Spanyolország bizonyult a legnépszerűbb úti célnak, magyar viszonylatban viszont Spanyolország, Olaszország és Görögország foglalta el a dobogó három fokát. Spanyolország a megelőző években is vezette a listát, az új szereplők azonban olyan országokat utasítottak maguk mögé, mint a 2020-ban és 2019-ben második helyen szereplő Egyesült Királyság.
A magyar foglalások 88 százaléka Európán belülre irányult, csupán 9 százalék utazott Ázsiába, és 1-1 százalék vágyott csak Afrikába vagy Dél-Amerikába. Ennél is kevesebben indultak tavaly Észak-Amerikába vagy Óceániába – számolt be az Origo.
A keresési lista és a valós foglalások eltérő képet mutatnak, mert bár a legtöbb utazás a toplistás országokba történt, legtöbbször Moszkvára kerestek a felhasználók a Kiwi.com felületén. Moszkvát Dubaj, Szentpétervár, Barcelona és Párizs követte, a top 10-es listán pedig Berlin, Madrid, London és Lisszabon kapott még helyet.
Magyarország évről évre népszerűbb célállomás, tavaly a 22. helyen szerepelt az országok listáján, holott az előző években csupán a 31. és 33. helyet sikerült elnyernie. Tavaly a legtöbb utazó Moszkvából, Tel Avivból és Berlinből érkezett hazánkba.
A globális adatokkal megegyező módon a magyarok is legtöbbször kedden foglaltak, és pénteken kezdték meg utazásukat, nálunk azonban a repülés szempontjából legkiemelkedőbb hónap a szeptember volt, szemben a világszinten legnépszerűbb decemberrel.
A foglalási módok közül a számítógép a legnépszerűbb, a hazai utazók 53 százaléka élt ezzel a lehetőséggel, ami meghaladja a világszinten mért 45 százalékot. A mobilos foglalás is egyre inkább terjed, tavaly már 35 százalék volt az így leadott rendelések aránya hazánkban, ami csak egy kicsivel marad el a globális 38 százalékkal.