Legalábbis ezt állítja a Boom Supersonic vezetője.
Blake Scholl, a Boom Supersonic vezérigazgatója szerint az Egyesült Államok jelenleg technológiai fölényben van Kínával szemben a szuperszonikus, vagyis hangsebességnél gyorsabb repülőgépek fejlesztésében.
A New York Post jelentése szeritn egy televíziós interjúban hangsúlyozta, a repülés mindig is az innováció és technológiai dominancia szimbóluma volt, s bár Kína komoly lépéseket tesz ezen a téren, az USA továbbra is vezet.
A kínai állami COMAC vállalat nemrégiben bejelentette, hogy fejlesztés alatt áll egy új típusú szuperszonikus repülőgép, a C949, mely akár Mach 1,6 sebességgel is képes lehet repülni, miközben minimalizálja a hangrobbanás hatását. A tervek szerint a gép 2049-re kerülhet kereskedelmi forgalomba, és hatótávolsága 50 százalékkal haladhatja meg a legendás Concorde-ét.
Scholl ugyanakkor rámutatott, az Egyesült Államokban már létezik egy működő prototípus – az XB-1 –, mely sikeresen teljesített hangsebesség feletti tesztrepüléseket anélkül, hogy zavaró hanghatások keletkeztek volna a földön. Szerinte azonban az amerikai szabályozások jelenleg akadályozzák a technológia további fejlődését, mivel évtizedek óta tiltják a szuperszonikus repülést a szárazföld felett.
NE HAGYD KI
A vezérigazgató hangsúlyozta: az amerikai légiközlekedési szabályok megváltoztatása kulcsfontosságú lenne ahhoz, hogy az USA hosszú távon is megtartsa vezető szerepét. Úgy véli, a szuperszonikus technológia nemcsak gazdasági, hanem nemzetbiztonsági jelentőséggel is bír, hiszen a modern katonai szállítógépek jelentős része kereskedelmi alapokra épül.
A Boom Supersonic célja, hogy a jövőben kereskedelmi forgalomban is elérhetővé váljon a gyorsabb, hatékonyabb utazás: a vállalat jelenleg az Overture nevű utasszállítón dolgozik, mely akár 80 fő szállítására lesz alkalmas, s a tervek szerint kétszer olyan gyorsan repül majd, mint a ma használatos gépek a nyílt vizek felett.