Az amerikaiak szerint a politikusok és a vállalatok tehetnek a félretájékoztatásról
Közvélemény-kutatást végeztek az amerikaiak körében, az eredmények pedig némiképp meglepőek.
A Pearson Intézet és a The Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research felmérése szerint a megkérdezettek 73 százaléka egyetértett azzal, hogy a közösségi médiavállalatok felelősek a félretájékoztatás terjesztéséért, és 72 százalékuk ugyanezt mondta az amerikai politikusokról. Közel 80 százalék pedig a közösségi média felhasználóit tette felelőssé.
Ezek a számok messze túlszárnyalják azoknak az embereknek az arányát, akik szerint külföldi kormányok a hibásak a félretájékoztatásért:
- 54 százalék szerint Oroszország,
- 53 százalék szerint Kína,
- 39 százalék szerint pedig Irán.
A felmérés szerint ötből körülbelül két amerikai gondolja úgy, hogy más külföldi kormányok teszik ezt.
Nagyjából egyenlő azoknak az amerikaiaknak az aránya, akik a politikusokra vagy a közösségi médiavállalatokra hárítják a félretájékoztatás terjedésének megállítását. Körülbelül 70 százalék gondolja úgy, hogy az amerikai politikusok felelősek a terjesztés megállításáért, míg 67 százalékuk ugyanezt mondta a közösségi médiavállalatokról.