Úgy szórták a fekete pénteken az amerikaiak a pénzt, mintha nem lenne holnap
Lecsaptak az árkedvezményekre az USA-ban, rekordot döntve ezzel a kiskereskedelemben.
Habár már Magyarországon is évek óta megrendezik a black friday-t, az Egyesült Államokban sokkal nagyobb hagyománya van az akciózásnak, ami a cyber weekend és a cyber monday eladásaival együttesen minden eddiginél nagyobb számokat produkált.
A fekete péntek során a tavalyi 9,12 milliárd dollárhoz képest 9,8 milliárd dollárt vághattak zsebre az üzletek, míg a cyber weekend eladásai 7,7%-kal nőttek, a cyber monday pedig mindet felülmúlta a maga 12,4 milliárd dollárjával – írja a Portfolio.
Az Adobe felmérése szerint utóbbi így a legnagyobb bevételű online vásárlási napot jelenti az Egyesült Államokban, kiemelve, hogy a fogyasztók egyértelműen a webshopok felé fordultak a nagy akciózások során.
Az ígéretes adatokra természetesen a tőzsde is jól reagált, a legnagyobb e-kereskedelmi vállalatok, így a Shopify, valamint a Wayfair is 5, illetve 7% emelkedéssel zártak a hétfői napot követően.
Habár az eredmények jól mutatnak az üzleti beszámolókban, aggodalomra adhat okot, hogy sokan ezúttal is hitelre vásároltak, a háztartások adóssága pedig USA-szerte továbbra is egyre csak növekszik.