Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Megkezdődött az új teljesítményértékelési rendszer tesztelése az iskolákban

Megkezdődött az új teljesítményértékelési rendszer tesztelése az iskolákban

Megkezdődött az új teljesítményértékelési rendszer tesztelése az iskolákban
Fotó: Unsplash

Mindezt a Belügyminisztérium is megerősítette, hozzátéve, hogy a jelenlegi szakaszban folyamatosan gyűjtik és elemzik a tapasztalatokat, ám nem mindenki van jó véleménnyel az ezzel kapcsolatos tervekről.

A Népszava számolt be róla, hogy több oktatási-nevelési intézményben megkezdődött az új pedagógus teljesítményértékelési rendszer tesztelésének előkészítése, amelybe az intézményvezetőket és a pedagógusokat is bevonták. Mindezt a Belügyminisztérium is megerősítette, hozzátéve, hogy a jelenlegi szakaszban folyamatosan gyűjtik és elemzik a tapasztalatokat.

A cikk a videó után folytatódik

A tervek szerint a pedagógusoknak, intézményvezetőknek minden évben át kell majd esniük egy belső értékelési folyamaton, s ehhez tanévenként személyre szabott teljesítménycélokat is teljesíteniük kell, de több, a minisztérium által meghatározott kompetenciaterületen (pl. eredményesség, terhelhetőség, szakmai minőség, stb.) szintén meg kell felelniük. A legjobb eredményeket elérő pedagógusok pluszjuttatást kaphatnak, az átlagon alul teljesítőket viszont továbbképzésre küldhetik.

Egy minisztériumi dokumentum alapján a tesztelés előkészítő szakasza két lépésből áll: először tájékoztatják a résztvevő intézmények vezetőit a feladatokról, bemutatják a koncepciót, felkészítik a pedagógusokat és a vezetőket a személyes teljesítménycélok megfogalmazására. A második lépésben konkrét teljesítménycélok meghatározására kerül sor a pedagógusokkal közösen, a tanév végén pedig egy próbaértékelést is tartanak.

A Belügyminisztérium szerint az új teljesítményértékelési rendszer bevezetésének időpontjáról még nem született döntés, illetve azt sem lehet tudni, mennyi intézményt vontak be a tesztelésbe, bár a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke, Horváth Péter szerint 35-40 iskoláról lehet szó.

Majd arra utalt, amíg a tanári fizetések „nem túl megnyugtatóak”, addig nem lenne szerencsés nagymértékű differenciálást végrehajtani a bérekben, hiszen ez feszültségekhez vezethet a tantestületeken belül. A PDSZ ügyvivője, Nagy Erzsébet pedig továbbra is azt gondolja, a teljesítményértékeléssel kapcsolatos tervek elhibázottak.