Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,44 Ft
Euró
398,88 Ft
Font
476,54 Ft
Bitcoin
60,860 $

A Tisza Párt költött a legtöbbet Facebook-hirdetésekre az utóbbi egy hónapban

A tavaszi kampányban Magyar Péter organikus eléréssel tarolta le a Facebookot, a Tisza Párt növekedését ma már fizetett hirdetésekkel próbálják segíteni.

...svg content...Fotó: Facebook/Magyar Péter
Belpolitika
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az összes párt közül a Magyar Péter által vezetett Tisza Párt költött a legtöbbet politikai tartalmú Facebook-hirdetésekre az elmúlt egy hónapban (július 25. és augusztus 23. között): összesen 3,5 millió forintot. Ezzel ők lettek a második legnagyobb hirdetők a platformon, amely társadalmi ügyekkel, politikával foglalkozik, s a statisztikában csak az Origo előzi meg őket közel 7 milliós költéssel – számolt be a HVG.

Megjegyzik: az is érdekes, hogy ugyanebben az időszakban a többi párt vagy politikával foglalkozó oldal nem volt túl aktív a tavaszi időszakhoz képest, ellenben a Tiszával. Mint írják, még a Megafon sem hirdetett az elmúlt 30 napban, pedig márciusban még 100 millió, májusban pedig 260 millió forintot költött a Facebook-hirdetésekre. A cikkből az is kiderül, hogy a Google hirdetéseire még többet költött a Tisza, június eleje óta 8,3 milliót szántak YouTube-reklámokra. Soron kívül Vitézy Dávid visszaszólt Lázár Jánosnak: javaslom egy hársfatea elfogyasztását

Ebből 6 milliót csak a választások előtti héten költöttek el, de ezek sem politikáról szóltak, hanem a webshopjuk és a rendszerváltó tagság népszerűsítéséről. Az említett időszakban egyébként így alakult a többi párt hirdetési büdzséje: a Fidesz június 3. és 9. között 60 milliót, az LMP 20 milliót, a DK 16 milliót, a Momentum pedig 11 milliót költött erre a célra. Továbbá az is megmutatkozott, hogy Magyar Péternek eddig mindössze egy fizetett hirdetése volt, az is még márciusban futott négy napig.

Ennek ellenére rengeteg interakciót produkált a választás hónapjában, még Orbán Viktor miniszterelnök Facebook-oldalát is jócskán túlszárnyalta. A Tisza Párt vezetőjének oldala hasonlóan népszerű, mint a kormányfőé, holott Orbánnak háromszor annyi (1,2 millió) Facebook-követője van, mint a politikusnak (364 ezer). A platformon szerzett reakciók száma nem igazán látszik csökkenni, továbbra sem ritkák a bőven 25 ezer interakciót (like, komment, megosztás) meghaladó posztjai – fogalmaz a lap.

Korábban azt is megírtuk, hogy Magyar Péter az ATV több munkatársának vallási hovatartozását megosztotta a közösségi oldalán, ami miatt hatósági eljárást indítottak. A NAIH végül úgy döntött, Magyar jogszerűtlenül járt el, így törölnie kell a bejegyzését, amit a politikus akár Rónai Egon jelenlétében is hajlandó megtenni. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy a Tisza Párt vezetője elmondta, adott esetben kész megfontolni, hogy lemond a mentelmi jogáról.