Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Még a tinik is tartanak a TikTok-algoritmus pontosságától

Az NMHH friss kutatása szerint még a magyar tinik is félelmetesnek tartják, milyen pontos a TikTok algoritmusa.

Még a tinik is tartanak a TikTok-algoritmus pontosságátólUnsplash
Smart

Szabó Kata

Szerkesztő

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása szerint sok gyerek már 8-10 évesen regisztrál a TikTokra, annak ellenére, hogy hivatalosan csak 13 éves kortól lehet használni a platformot. A felmérés szerint a felhasználók többsége elégedett az algoritmus által ajánlott tartalmakkal, de a tinédzserek gyakran félelmetesnek tartják, hogy a rendszer ennyire pontosan képes megjósolni érdeklődési körüket.

A kutatás alapján a 18-49 évesek több mint fele rendelkezik TikTok-fiókkal, ám kedvenc közösségi felületük továbbra is a Facebook. A platformot leginkább a 30 év alattiak és az alacsonyabb végzettségűek használják napi szinten, míg a 40 év felettiek, felsőfokú végzettségűek és budapestiek kevesebb időt töltenek rajta.

A felhasználók leginkább a rövid, gyorsan fogyasztható videókat kedvelik, a többségük a 30 másodpercnél rövidebb tartalmakat részesíti előnyben. A tartalomfogyasztás során javarészt az algoritmus ajánlásaira hagyatkoznak, de sokan nézik az általuk követett csatornákat is. Az élő adásokat a felhasználók közel fele követi, anyagi támogatást pedig 14 százalékuk küldött már tartalomgyártóknak.

A felnőtt felhasználók 40 százaléka osztott már meg tartalmat, de csupán 13 százalékuk szeretne pénzt keresni vele. A TikTok leginkább az önkifejezés és szórakoztatás eszköze számukra, míg a 10-17 évesek többsége inkább passzív tartalomfogyasztó.

A tinédzserek körében az idősebbek már ritkábban posztolnak, részben az adatbiztonsági aggodalmak és a negatív visszajelzésektől való félelem miatt, ők inkább az Instagramot használják kapcsolattartásra.

A TikTok mára a reklámkampányok egyik fontos terepe, de a hirdetéseket a felhasználók kevésbé érzik zavarónak, mint más platformokon. A reklámokra a 30-39 évesek a legfogékonyabbak, 14 százalékuk vásárolt már ilyen tartalmak hatására.

A kutatás arra is rámutatott, hogy a felhasználók kétharmada figyelmet fordít adatvédelmi beállításaira, de konkrét biztonsági aggályokat csak egyharmaduk fogalmazott meg. A platformot mindössze tízből egy ember tekinti kiberbiztonsági kockázatnak. A fiatalok többsége 10-12 éves korában kezd el TikTokot használni, a hétköznapokon jellemzően egy-két órát töltenek el rajta.