Fokozódik az aggodalom, hogy orosz háborúpárti propaganda terjed a TikTok felületén
Valamennyi amerikai közösségi médiaóriás, mint a Facebook és a YouTube, erősen elkezdte szűrni a Kreml üzeneteit a háború kitörése óta.
Washington azonban csak az amerikai cégeknek tud erre vonatkozóan direktívát adni, példának okáért a kínai cégeknek nem, ebből kifolyólag a TikTok sem kényszeríthető arra a kínai kormány nélkül, hogy leszámoljon az orosz propagandával.
Számos amerikai szenátor pedig most kérdőre vonta a TikTok vezérigazgatóját, Su Ci-csút, miután egyre több sajtóbeszámoló érkezett arról, hogy a kínai közösségi felületen megerősödtek az orosz állami propagandaüzeneteket.
A főként republikánus szenátorok aggodalmukat fejezték ki, hogy a TikTok engedi az állami propaganda terjedését az orosz lakosság számára, mely tovább növelheti a háború brutális emberi áldozatainak mértékét – írja a Sky News.
Nem meglepő azonban a nyomásgyakorlás, az elmúlt évek során a TikTok-ot tulajdonló ByteDance több vitába keveredett az amerikai hatóságokkal, elsősorban a felhasználók személyes adatainak kezelése miatt.
A TikTok a Reuters megkeresésére közleményben reagált, azt mondták, hogy a jövőben is nyitottak lesznek arra, hogy ezen kérdéseket megválaszolják és a problémás ügyeket megoldják. A szenátorok azonban kritikusak, hogy a TikTok nem lépett még időben.