Nagy újításra készül a Tesco
Az Egyesült Királyságban kísérleti jelleggel kipróbálhatják a vásárlók, hogy milyen, amikor újratölthet táskákba és csomagolásokba pakolják az olyan termékeket, mint például a cukrot, a sót vagy éppen a sampont.
A Sky News hírportál cikkéből kiderült, Nagy-Britannia legnagyobb boltláncának döntésével a környezetvédelmet célozták meg, hiszen a reciklációval és az újratöltéssel rengeteg műanyaghulladéktól mentesíthetik a természetet.
Az újratöltős kínálatban egyelőre 88 termék szerepel, köztük olyan márkák, mint a Persil mosószer, a Radox tusfürdő, a Carex kézmosó, a Fevertree italok, a Heinz ketchup, a Coca-Cola, a Tetley tea és a Brewdog sör, valamint 35 Tesco saját márkás alapcikk, például tészta, rizs, cukor és olaj.
A kísérletre a Loop nevű újrahasználható csomagolási platformmal együttműködve 10 kelet-angliai Tesco áruházban kerül sor. A magyar Tesco egyelőre nem tervez hasonlókat, hiszen a brit vállalat teszt jelleggel indította el ezt a kezdeményezést, és jelenleg nem áll szándékukban kiterjeszteni Közép-Európára, így Magyarországra sem az akciót.
A Tescón kívül a Nivea a németországi DM-ekben már tavalytól próbálgatja az újratöltési rendszert, több-kevesebb sikerrel, hiszen egyelőre még nem sikerült az országos hálózatban is implementálni a megoldást.