Ugyanakkor elismerte, ha az árak továbbra is magasak lesznek, egy idő után biztosan érzékelhető lesz, hogy a fogyasztás is mérséklődik.
Úgy néz ki, hogy ez nem a hagyományos és a prémium közötti árkülönbség miatt van, hanem azért, mert sokan leszoktak ezen termék vásárlásáról.
Állítása szerint a benzinársapka mellett nem működhetnek gazdaságosan a hazai kutak, a kicsik pedig bele is rokkantak a kialakult helyzetbe.
Grád Ottó szerint a közeljövőben néhány forinttal tartósan csökkenhet az üzemanyag nagykereskedelmi ára, ám azt nem lehet pontosan tudni, hogy ez mikor következik be.
Grád Ottó szerint az autósok és a gazdaság számára is fontosabb, hogy még ha drágán is, de legyen üzemanyag, mint hogy olcsó legyen, de sehol se lehessen kapni.
Az augusztusban megígért támogatást nem mindenki kapta meg, miközben a hazai stratégiai gázolajkészlet is csökkent, ám a szakértők szerint nem kritikus a helyzet.
A szakértő szerint a jelenlegi helyzet semmiképp sem fenntartható hosszútávon, hiszen mind a kétezer hazai benzinkút vastagon veszteségesen működik.
A szakértő szerint nincs annyi üzemanyag, amennyi a korábbi évek szintjének megfelelő ellátást tudna biztosítani, ez pedig aggodalomra ad okot.