Tanulmány: Kínai és amerikai gyártók fenyegetik az európai autóipart
A kínai és amerikai márkák versenye fenyegeti az európai autóipart, és az azok által biztosított munkahelyeket – derült ki a Boston Consulting Group tanulmányából.
A tanulmány szerint az európai autóipar vélhetően világszerte veszít majd részesedéséből a kínai és amerikai autógyártókkal szemben. Amennyiben a globális piaci részesedés 2040-re 26%-ról 24%-ra csökkenne, úgy körülbelül 300 ezer munkahely szűnne meg, a gazdasági teljesítmény pedig 37 milliárd euróval zsugorodna, áll az iparági szakértők tanulmányában.
Az olcsón gyártott, digitalizált és teljesen csatlakoztatott elektromos autókkal rendelkező új versenytársak innovatív márkaként tudnának érvényesülni, és csökkentenék az európai autógyártók márkaértékét, összegzi a BCG megállapításait az Automobilwoche.
A BCG az alapforgatókönyv mellett a legjobb és legrosszabb forgatókönyveket is felvázolta.
„Az új technológiák és a zöld energia nagy lehetőséget jelentenek az európai autóipar számára”, mondta Albert Waas iparági szakértő, aki szerint 2040-ig akár 800 ezer új munkahely létrehozása és 25 milliárd euró többlet adóbevétel beszedése is megvalósítható, ám összességében a negatív kockázatok meghaladják a növekedési potenciált.”
A legrosszabb forgatókönyv szerint az európai autógyártók piaci részesedése 2040-re a felére csökkenhet, az éves gazdasági teljesítmény pedig harmadával, azaz 145 milliárd euróval csökkenhet. Amennyiben ez a forgatókönyv valósul meg, úgy az 1.5 millió munkahely megszűnését jelentené.