Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A levegőben tankolhatja meg a repülőgépeket a mesterséges intelligencia

Az Airbus Auto’Mate nevű rendszere több forrásból gyűjt adatokat, amiket az MI dolgoz fel, hogy biztonságos legyen a repülőgépek megtankolása repülés közben.

...svg content...Fotó: Unsplash / Illusztráció
Technológia
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Sikeresen zárult az Airbus legutóbbi tesztje, amelynek során a cég által fejlesztett Auto’Mate nevű rendszert próbálták ki: mindez egy teljesen önállóan működő tankolási rendszert foglal magában, ami a levegőben töltené meg a polgári és a harci gépek üzemanyagtartályát. A művelet sikere leginkább a mesterséges intelligencián múlik – írja a HVG az Interesting Engineering beszámolójára hivatkozva.

A cég szerint a céljuk az volt, hogy csökkentsék a személyzet leterheltségét, valamint biztonságosabbá tegyék a levegőben történő tankolást. Ez a folyamat ugyanis rendkívüli odafigyelést és precizitást kíván meg mind az üzemanyagot szállító, mind pedig az azt fogadó repülőgép személyzetétől. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Azzal, hogy ezt a folyamatot automatizálttá teszi az Airbus, a tanker képes lehet átvenni az irányítást a megtankolandó gép felett, így biztonságosan tudja azt a legjobb pozícióba manőverezni. Ezután a rendszer megindítja a kerozint a gép felé, majd a végén biztonságos módon szünteti meg a dokkolást – magyarázzák.

Hozzáteszik, a rendszer alapvetően három forrásból nyer adatokat: a kamrákból, a nagy pontosságú helymeghatározó rendszerekből, valamint a LiDAR-érzékelőkből – ezek mindegyikét a mesterséges intelligencia felügyeli. Az adatokat feldolgozva pedig a rendszer a legjobb döntéseket hozza meg, hogy a művelet biztonságosan teljesíthető legyen.

A csapat most a tesztelési szakasz második fázisát végezte fel, és már megérkeztek az első megrendelések az Egyesült Királyságból, Ausztráliából és Szingapúrból is. Ugyanakkor felmerül a kérdés, mennyire van szükség ilyen jellegű rendszerekre, amikor az Airbus elektromos repülőgépekben képzeli el a jövőt (2035-ben már utasokat is szállíthatnak velük).