Nemsokára újra szuperszonikus repülőgépek szállíthatják az utasokat a transzatlanti útvonalakon
A Boom repülőgépeivel a London-New York út 7 és fél óra helyett akár 3 és fél óra alatt is megtehetővé válhat.
Az amerikai United Airlines bejelentette, hogy a tervek szerint 15 új, szuperszonikus utasszállító repülőgéppel bővíti a flottáját, amelyekkel 26 év kihagyás után, 2029-ben újraindulhat a szuperszonikus repülés.
A Telex a BBC-re hivatkozva arról számolt be, hogy az Overture névre keresztelt szuperszonikus repülőgépeket egy denveri székhelyű vállalat, a Boom fogja gyártani. Az egyesült államokbeli társaság ezen a területén még újoncnak számít, és egyelőre nem is teszteltek repülés közben szuperszonikus gépet.
Az Air France és a British Airways 2003-ban küldte pihenőpályára a Concorde szuperszonikus repülőgépeit, azóta pedig nem is használtak ilyen típusú utasszállító gépeket.
A United Airlines 3000 millió dolláros megrendelése abban az esetben válik majd élessé, ha a Boom gépei megfelelnek a biztonsági előírásoknak. A 15 utasszállító repülőt darabonként 200 millió dollárért szerezhetik be, és további 35 gép megvásárlására ad lehetőséget a Boom.
Az Overture a tervek szerint 1805 kilométer/órás sebességgel közlekedtem, ami kétszer gyorsabb, mint egy átlagos utasszállító, azonban valamivel lassabb, mint a nyugdíjazott Concorde-gépek, amelyek 2180 kilométer/órás sebességgel is tudtak haladni, tehát a hangsebesség kétszeresével.
Ezzel a várható sebességgel az olyan transzatlanti járatok, mint a London és New York között közlekedő repülőgépek, kétszer rövidebb idő alatt tehetik meg útjaikat a BBC szerint. Az Overture tehát 7.5 óra alatt a Boom állításai alapján akár 3.5 óra alatt is megteheti a távolságot.
A Boom Overutre-gépeit, azon kívül, hogy szuperszonikus utasszállítók, a megcélzott üzemanyaguk is különlegessé teszi, hiszen teljes mértékben biokerozin hajthatja őket, amivel jelentősen csökkenhet a kibocsátásuk, ezzel pedig a repüléshez kapcsolódó ökológiai lábnyom.