Egy súlyos problémát már orvosolt a Steam Deck kapcsán a Valve
A Valve hardverfejlesztői biztosították a rajongókat és a vásárlókat arról, hogy a hordozható konzol kontrollere meghibásodások nélkül fog működni.
Múlt héten jelentette be a világ egyik legnépszerűbb videójáték-megosztó platformja, hogy saját fejlesztésű konzolt dob piacra Steam Deck néven, amellyel minden bizonnyal a Nintendo Switch-csel szemben szeretnének konkurenciaként előlépni.
A Steam Deck fogadtatása többnyire pozitív volt, ám akadtak kritikusok, akik felhozták, hogy kényelmi szempontból nem lesz éppen rózsás a helyzet, hiszen előfordulhat, hogy a nyomógombok képernyőhöz viszonyított távoli elrendeződése okán kialakulhat az úgynevezett „driftelés”, vagyis magától mozoghatnak az iránygombok az analóg csúszkán.
Yazan Aldehayyat, a Steam Deck egyik vezető fejlesztője elmondta, biztos abban, hogy a driftelés elkerülhető lesz, mivel rengeteg ellenőrzést elvégeztek a konzolon azelőtt, hogy nyilvánosságra hozták volna végső dizájnját – írta a Game Rant magazin.
„Több száz megbízhatósági tesztet végrehajtottunk a játékgépen, legyen szó éppen a bemeneti lehetőségekről vagy környezeti alkalmassági kísérletekről, minden félelmünket eloszlattuk. Úgy gondolom, egy kompakt, jól teljesítő konzolt hoztunk létre, és az emberek is hasonlóan értékelni fogják, mivel jó vétel lesz. Természetesen huzamosabb idő után tönkremehet, de ennek kicsi az esélye” – magyarázta.
John Ikeda, a Steam Deck dizájnere hozzátette, tisztában voltak azzal, hogy a Nintendo Joy-Conjai driftelhetnek, ezért megpróbáltak egy óvatosabb megközelítést választani, amivel kiküszöbölhető ez a probléma:
„Szándékosan választottunk egy robusztusabb megjelenést, mivel a felhasználókat csak a teljesítmény érdekli, ezen pedig nem akartunk spórolni. Szinte biztos vagyok benne, hogy az ügyfeleink elégedettek lesznek, és megértik majd, miért hoztunk meg bizonyos kompromisszumokat.”