Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Star Wars lázban ég a Coca-Cola, jönnek a limitált dobozok és palackok (videó)

Star Wars lázban ég a Coca-Cola, jönnek a limitált dobozok és palackok (videó)

Star Wars lázban ég a Coca-Cola, jönnek a limitált dobozok és palackok (videó)
YouTube/Coca-Cola

Egy minden eddiginél látványosabb és interaktívabb kampány indul útjára, amiben a Star Wars univerzum és a Coca-Cola egyesítik erőiket, hogy különleges élményt kínáljanak a galaxis rajongóinak.

A „Coca-Cola x Star Wars: Refresh Your Galaxy” elnevezésű globális kampány célja, hogy a több mint öt évtizedes múlttal rendelkező Star Wars-széria legikonikusabb elemeit újragondolva még közelebb hozza a rajongókhoz. A Disney tulajdonában álló franchise, valamint a Coca-Cola együttműködésének középpontjában a közösség, a történetmesélés és a technológia áll.

A kampány beharangozó videójában Darth Vader egy moziterembe vonul be, ahol cosplaybe öltözött rajongókkal találkozik és párbajozik, miközben természetesen egy jeges Coca-Colát kortyol. A reklám célja, hogy bemutassa, milyen mély és elkötelezett kapcsolatot ápolnak a rajongók a Star Wars univerzummal.

A kampány részeként 27 limitált kiadású doboz és palack is megjelenik, melyek a Star Wars legismertebb karaktereit és jeleneteit ábrázolják. Ezek mindegyike QR-kóddal ellátott, mely egyedi kiterjesztett valóság (AR) élményhez vezet. A felhasználók hologramként jelenhetnek meg egy rövid videóban, hasonló módon, mint Leia hercegnő a Star Wars IV. epizódjában. A termékek a következő hónaptól világszerte lesznek elérhetők, míg különleges dizájnokat kizárólag a kaliforniai Disneyland Resortban, illetve a floridai Walt Disney World Resortban kínálnak majd.

Az elmúlt évek egyik legizgalmasabb kampánya

A Coca-Cola kreatív stratégiáért és tartalomért felelős globális alelnöke, Islam ElDessouky szerint a Star Wars sikerének kulcsa a vizuális megvalósításon túl a történetmesélés erejében rejlik. „A Star Wars franchise valójában emberi értékekre épülő történetekből áll. Legyen szó reményről, kapcsolódásról, hitről, az emberek egyesítéséről vagy a helyes ügyekért való küzdelemről, mindezek az értékek találkoznak, és mi a Coca-Colánál azt mondtuk, tudjátok mit? Mi ezek mellett állunk.” – idézte a Bustle.

A kampány megalkotásakor a rajongói élmény biztosítása elsődleges szempont volt. Becca Vodnoy, a Disney vállalati partnerségekért felelős alelnöke elárulta, sokat készültek erre az időszakra. „Ez volt az alapja mindennek, amit csináltunk, mert tudtuk, hogy ha nem találjuk el a rajongók igényeit, akkor az egésznek nincs értelme. Így minden kreatív döntést, a megjelenést, a hangulatot, a történetet is úgy alakítottuk, hogy a rajongók érezzék: ez nekik szól, és tisztelettel bánik velük.”

A két vállalat közötti kapcsolat egyébként nem új keletű. A Coca-Cola és a Disney több mint 70 éve működnek együtt, a partnerség gyökerei egészen Walt Disney első Disneyland parkjának megnyitásáig nyúlnak vissza, ahol a vendégek már akkor is Coca-Cola termékeket fogyaszthattak. Legutóbb 2024 áprilisában valósítottak meg közösen egy világméretű kampányt a Marvel-univerzummal karöltve, ami televíziós reklámfilmet és egyedi csomagolású Coca-Cola termékeket is magában foglalt, szintén AR élménnyel kiegészítve.

Nagyot dobnak ezzel

ElDessouky így emlékezett vissza a Marvel-projekt sikerére: „Az emberek imádták, a rajongók minden elemét kipróbálták. A kampány végén pedig úgy éreztük, folytatnunk kell, mert nyilvánvaló, hogy egyre jobban megismerjük egymást az együttműködés során. Miért is állnánk meg?”

Mind ElDessouky, mind Vodnoy személyesen is kötődnek a franchise-hoz. Kiemelt kedvencük Darth Vader, akiről Vodnoy így nyilatkozott: „Van valami abban, amikor [megjelenik egy jelenetben]… Egyszerűen kiráz a hideg. Még a [Disney] parkban is, amikor felbukkan, az ember azonnal megérzi azt az energiát.”

Arra a kérdésre, vajon Darth Vader valóban gonosz karakter-e, Vodnoy így válaszolt: „Kissé félreértett figura. Van egy kis fény az árnyoldalban is.”