Bekeményít a SpaceX vetélytársa: 2022-ben növeli az űrrepülések számát a Blue Origin
A Jeff Bezos tulajdonában lévő magáncég kitűzött célja, hogy idén mindenkit lehagyjanak az űrversenyben.
A Space.com értesülései szerint a Blue Origin meg akarja duplázni az univerzumba kijuttatott űrturisták és hivatásos asztronauták számát, mégpedig egy továbbfejlesztett rakéta bevetésével.
Az űrvállalat eddig 14 embert repített a világegyetembe, három misszió során, amelyek tavaly júliusban, októberben és decemberben zajlottak. Ahhoz, hogy elérjék legújabb céljukat, a New Shepard hordozórakétát kell tökéletesíteniük, ezáltal csökkenthetik a repülések közötti átfutási időt.
Bár a Blue Origin egyelőre nem közölte, mennyibe kerül egy látogatás a világűrbe, mint ahogyan azt sem, hányan fizettek be a várólistára, piaci elemzők prognózisa szerint nagyjából 28 millió dollárt kell átutalniuk a vállalat számlájára azoknak, akik meg szeretnék valósítani gyermekkori álmaikat.
Jeff Bezosék most arra készülnek, hogy árverésre bocsátják az üres helyeket, a befolyó pénz egy részét pedig jótékonysági célokra adományozzák.
„Rengeteg érdekes dolgot tudtunk meg a piacról az elmúlt egy év során. Reméljük, hogy a jövőben erősíthetünk helyzetünkön, és bátran ajánlhatjuk szolgáltatásainkat azoknak, akik ki szeretnének utazni a kozmoszba” – magyarázta Audrey Powers, a New Shepard küldetések lebonyolításáért felelős alelnök.