Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
359,84 Ft
Euró
387,72 Ft
Font
450,63 Ft
Bitcoin
61,231 $

Sápi vonatbaleset: vannak még kérdések, de egyre több a válasz

Egyre több minden derül ki a sápi vonatbalesetről, aminek a vétlen mozdonyvezetője sérült meg életveszélyesen.

Fotó: Pafféri Zoltán, a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. vezérigazgatója (k) beszél a Hajdú-Bihar vármegyei Sáp vasútállomásán tartott sajtótájékoztatón 2023. november 15-én. Mellette Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatóságának vezetője (j) és Balogh Péter Tamás főhadnagy, a Hajdú-Bihar vármegyei rendőr-főkapitányság sajtóreferense (b). A hajnali órákban egy tehervonat eddig tisztázatlan okból nem vette figyelembe a számára a behaladást tiltó jelzést és nekiütközött az állomáson várakozó, Biharkeresztesről Püspökladányba tartó személyvonatnak. A vétlen vonat vezetője súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett. Összesen heten sérültek meg, közülük négy utas, egy jegyvizsgáló, valamint a balesetet okozó mozdonyvezető könnyebben. MTI/Czeglédi Zsolt
Baleset

Takács Petra

Szerkesztő

Megkezdték szerda délelőtt a hajnali balesetben megsérült mozdonyok széthúzását és eltávolítását a vasúti pályáról a sápi vasútállomáson – tapasztalta a helyszínen az MTI tudósítója.

A pernyét szállító, 28 vagonból álló, 440 méter hosszú és 2150 tonnás tehervonat a vörös jelzőt túlhaladva, szemből rohant be az állomási peron mellett várakozó, Püspökladányba tartó személyvonatba. Az ütközés erejétől a tehervonat a két kocsiból álló személyvonatot a perontól mintegy kétszáz méterrel hátrébb tolta, a teherszerelvény dízelmozdonya és a személyvonat villanymozdonya összeakadt, vezetőfülkéik pedig teljesen összeroncsolódtak. Soron kívül 300-ra emelkedett az afganisztáni áradások halálos áldozatainak száma

A szakemberek először a személyvonat sérült szerelvényét szabadították ki, majd a tehervonat teherkocsijait húzták félre, hogy az összeütközött mozdonyokat szét tudják választani.

A mozdonyok első tengelyei leugrottak a sínről

A mozdonyok első tengelyei leugrottak a sínről, a szakemberek ezeket helyezik vissza a vasúti pályára, amely szintén károsodott az ütközésben – mondta el Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. pályavasúti területi igazgatóságának vezetője a helyszínen MTI-nek.

Hozzátette, a pályán a kapcsolószereket hajtogatta le a kisiklott tengely, a károsodás azonban egyelőre nem tűnik komolynak. A kisiklott mozdonyoknak a sínekre történő visszaemelését követően kezdődhet el a helyreállítás, majd ezután lehet visszaadni a forgalomnak a vasúti pályát.

A teherszerelvény mozdonya az MMV Magyar Magánvasút Zrt. tulajdonában van és Romániába szállította volna rakományát. Azt egyelőre nem lehet tudni, működött-e a tehervonat mozdonyán az úgynevezett éberségi berendezés, amely a mozdonyvezetők figyelmét és ébrenlétét ellenőrzi és a reagálás elmaradása esetén megállítja a vonatot.

Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója korábban a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján elmondta, a balesetben heten sérültek meg, közülük négy utas, egy jegyvizsgáló és a balesetet okozó mozdonyvezető könnyebben, őket a berettyóújfalui kórházba vitték.

A vétlen mozdonyvezető, a MÁV-Start munkavállalója életveszélyes, súlyos sérüléseket szenvedett, őt a katasztrófavédelem munkatársai 3 és fél órás munkával szabadították ki a roncsok közül, majd a mentők a debreceni kórházba szállították. Kérdésre elmondta azt is, hogy az érintett vasútvonalat idén adták át, így az elektronikus biztosítóberendezés működött.

(MTI)